این پایانی برچندین ماه وعده مسوولان، دلخوشی هواداران و پیگیری رسانه‌ها بود که به حضور دوباره این دو باشگاه زیرنظر دولت و وزارت ورزش انجامید. اما درسال‌های اخیر باشگاه‌های فوتبال ایران درحالی به فعالیت خود ادامه دادند که غرق در مشکلات مالی بودند. این موضوع با عدم پرداخت حق‌پخش تلویزیونی، نبود کپی‌رایت و سیستم ناکارآمد بلیت‌فروشی مسابقات همراه بود تا کمر باشگاه‌ها روزبه‌روز بیشتر خم شود. گویا این اتفاق که درفصل اخیر نمود بیشتری هم پیدا کرده‌، باعث شده وزارت ورزش یک‌بار دیگر به فکرخصوصی‌سازی دوباشگاه بزرگ پایتخت بیفتد تا شاید بعد ازاین واگذاری وضعیت دیگر باشگاه‌های فوتبال نیز به همین مسیر ختم شود.

البته وزارت ورزش اخیرا کمک کرده تا بدهی‌های این دو باشگاه به صفر برسد تا این باشگاه‌ها بدون داشتن بدهی واگذار شوند. این خبری بود که رئیس سازمان خصوصی‌سازی ابتدای همین ماه رسانه‌ای کرد و ازعزم جدی و جدید وزیر ورزش برای خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال صحبت کرد. میرعلی اشرف‌پوری حسینی به رسانه‌ها گفته بود: «خوشبختانه آقای سلطانی‌فر به جد پیگیر خصوصی‌سازی دو باشگاه است و با نامه‌ای که به درخواست وزیر ورزش و جوانان برای شروع مجدد روند خصوصی‌سازی این دو تیم از سوی آقای اکرمی سرپرست وزارت اقتصاد و امور دارایی به دولت رفته است، منتظر مصوبه هیات وزیران برای شروع روند واگذاری استقلال و پرسپولیس هستیم. فکر می‌کنم ظرف دو هفته آینده، هیات‌وزیران با شروع روند خصوصی‌سازی دو باشگاه موافقت کند و بلافاصله در آن زمان شرایط و نحوه کار را خواهیم گفت.»

نظرمثبت رئیس‌جمهور

اما همه می‌دانند که وزیر ورزش به تنهایی نمی‌تواند تصمیم به واگذاری این دو باشگاه بزرگ به بخش‌خصوصی را بگیرد و باید مقامات بالاتر دولتی نیز این تصمیم را تایید کنند. اما خبر خوب این است که مشاور سازمان خصوصی‌سازی دیروز ازموافقت رئیس‌جمهور با کلیات واگذاری پرسپولیس و استقلال خبر داد و به این شکل به‌نظر می‌رسد که ظرف روز‌های آینده باید منتظر خبر‌های جدی‌تری در این زمینه باشیم. جعفر سبحانی دیروز در گفت‌وگو با «ایبنا» در این‌خصوص گفت: «خوشبختانه رئیس‌جمهور با کلیات واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش‌خصوصی موافقت کرده و برهمین اساس، نامه‌ای از وزارت اقتصاد به هیات دولت برای بازنگری مصوبه قبلی ارسال شده است. »

خبر واگذاری یک نمایش است!

با این حال امیر عابدینی، مدیرعامل پیشین پرسپولیس دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، به صحبت‌های جدید مشاورسازمان خصوصی‌سازی و موافقت رئیس‌جمهورواکنش نشان داده و این موضوع را نمایش احزاب خوانده است: «بحث واگذاری پرسپولیس و استقلال یک تعارف است که احزاب سیاسی ازآن استفاده می‌کنند. هر موقع دولت مشکلاتش زیاد می‌شود، هنجار‌سازی اجتماعی می‌کند. هنجار‌سازی مثل مسکن به جامعه تزریق می‌شود. بنده اعتقاد دارم که اراده‌ای برای واگذاری سرخابی‌ها نیست بلکه این یک نمایش است. »