با این شرایط حدود ۴۵ روز تا اجرایی شدن کامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان باقی‌مانده و وزارت ورزش در این مدت باید تکلیف روسای بازنشسته برخی فدراسیون‌ها را مشخص کند. این وزارتخانه در این خصوص تاکید کرده طی یکی دو هفته آینده برای ۱۲ فدراسیونی که روسای بازنشسته دارند، سرپرست تعیین می‌شود تا روند برگزاری مجمع‌ها به سرعت برگزار شود. اما درحالی وزیر ورزش به تمکین از قانون و رفتن روسای بازنشسته تاکید کرده که برخی از مدیرانش برای ماندن بر صندلی ریاست خود پافشاری کرده و در برخی مواقع حتی متوسل به تهدید‌های نرم شده‌اند. یکی از این مدیران احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال است که موضع‌گیری‌های او نشان داده که موافق استعفا نیست. طبق خبری که روز شنبه «ایسنا» منتشر کرده بود، رئیس فدراسیون والیبال برای عدم استعفای خود با نهاد‌های بین‌المللی وارد گفت‌وگو شده که این موضوع می‌تواند در ادامه ورزش کشورمان را وارد فاز خطرناکی کند.

بر این اساس طبق صحبت‌های امیرحسین منظمی، دبیر فدراسیون والیبال، ضیایی در تماس با فدراسیون جهانی والیبال(FIVB) درباره قانون بازنشستگی صحبت کرده و می‌خواسته تا اساسنامه جدید فدراسیون جهانی والیبال را دریافت کند و براساس قانون فردی تصمیم بگیرد از فدراسیون برود یا بماند! منظمی در ادامه یادآوری کرده باید اطلاعات‌مان در این باره کاملا دقیق باشد تا خدایی نکرده در صورت بازنشسته شدن فردی دچار محرومیت و تعلیق نشویم! ضیایی البته دیروز در مصاحبه‌ای که با رادیو تهران داشت و «ایسنا» نیز آن را بازتاب داده گفته قانون جدید بازنشستگی شامل او نمی‌شود و تاکید کرده است: «درحال‌حاضر نیز به دنبال ادامه خدمت هستم تا مسیری که برای والیبال در پیش گرفته‌ایم به بیراهه نرود!» البته او اولین مدیر فدراسیونی نیست که برای استعفا دادن مقاومت می‌کند چراکه پیش از وی رئیس فدراسیون فوتبال نیز به‌دنبال راهکارهایی بود که خود را از این قانون تبرئه کند و همچنان ریاست خود را ادامه دهد.

به این ترتیب وزارت ورزش باید هرچه زودتر تکلیف مدیران اینچنینی خود را مشخص کند تا ورزش کشور درگیر محرومیت و تعلیق نشود. جالب است که دیروز نیز یکی از روزنامه‌های ورزشی کشور خبر داده بود طبق تاکید مجلس، اعضای هیات‌مدیره‌های باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال نیز شامل این قانون خواهند شد و بنابراین عباس ملکی و جواد قراب از هیات‌مدیره باشگاه استقلال و گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس باید از پست‌های خود استعفا دهند. اما در این میان هستند مدیرانی که به قانون تمکین کرده و به فکر استعفا هستند. محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو در این خصوص گفته: «کاملا تابع قانون هستم و هر زمانی که به بنده بگویند می‌روم و جای خود را به جوانان خواهم داد.» رئیس فدراسیون جودو درباره موضع ریاست فدراسیون والیبال مبنی بر اینکه این قانون عطف بماسبق نمی‌شود و اگر قانون جدیدی وضع شده شامل روسایی است که با قانون جدید انتخاب می‌شوند نه روسای قدیمی‌تر گفت: «اصلا چنین نظری ندارم و موافق این نظر نیستم. وقتی قانونی ابلاغ می‌شود همه باید بدون چون و چرا از آن تمکین کنیم.»