دروازه‌بان‌ها:

علیرضا بیرانوند: پرسپولیس تهران، امیر عابدزاده: ماریتیمو پرتغال، رشید مظاهری: ذوب‌آهن اصفهان، سیدحسین حسینی: استقلال تهران.

خط دفاعی:

صادق محرمی: دیناموزاگرب کرواسی، وریا غفوری: استقلال تهران، مرتضی پورعلی‌گنجی: یوپن بلژیک، محمدرضا خانزاده: الاهلی قطر، پژمان منتظری: استقلال تهران، سیدمجید حسینی: ترابوزان ترکیه، روزبه چشمی: استقلال تهران، میلاد محمدی: احمد گروژنی روسیه، احسان حاج‌صفی: تراکتورسازی تبریز، آرمین سهرابیان: استقلال تهران.

خط میانی:

سعید عزت‌اللهی: ردینگ انگلستان، علی کریمی: استقلال تهران، احمد نوراللهی: پرسپولیس تهران، وحید امیری: ترابوزان ترکیه،  امید ابراهیمی: الاهلی قطر، اشکان دژاگه: تراکتورسازی تبریز، سامان قدوس: آمیان فرانسه، مسعود شجاعی: تراکتورسازی تبریز.

مهاجمان:

سردار آزمون: روبین کازان روسیه،  کریم انصاری‌فرد: ناتینگهام فارست انگلستان،  علیرضا جهانبخش: برایتون انگلستان، مهدی ترابی: سایپا تهران، مهدی طارمی: الغرافه قطر، علی قلی‌زاده: شارلوای بلژیک.

اولین نکته اینکه همه انتظار لیستی متفاوت را می‌کشیدند و البته چهره‌های جدید. این وعده‌ای بود که خود کی‌روش در آخرین مصاحبه‌اش داده بود. او از تغییر استراتژی‌اش درجام‌ملت‌ها با جام‌جهانی گفته بود و اینکه در این تورنمنت و از این جهت که ایران دیگر به‌دنبال قهرمانی است و نه فقط حضور آبرومندانه او ابزار متفاوتی را هم باخود به امارات خواهد برد. کی‌روش گفته بود: «برای من این مطلب هیچ‌گاه جای سوال نبوده و مطمئنا نوع انتخاب‌های من نسبت به جام‌جهانی روسیه متفاوت خواهد بود.  یک مثال می‌زنم. بازیکنانی که من برای برزیل دعوت کردم نسبت به بازیکنانی که به استرالیا بردم متفاوت بودند.  اما قطعا باید ما از تجربه جام‌جهانی بازیکنان به‌عنوان یک نقطه شروع استفاده و سعی کنیم این تجربه را حفظ و از اعتماد به نفس بازیکنان استفاده کنیم.» اما این لیست چندان تفاوت چشمگیری با تیم جام‌جهانی ندارد و حتی ستاره‌های پا به سن گذاشته‌ای مثل منتظری و شجاعی بازهم در لیست مدعوین هستند.

سورپرایز کی‌روش

اما بدون شک بزرگ‌ترین سورپرایز کی‌روش دعوت از احمد نوراللهی است. هافبک دفاعی پرسپولیس که روزهای خوشی را با این تیم پشت‌سر می‌گذارد. در واقع حضور تنها او و بیرانوند در تیم‌ملی دو واکنش متفاوت را بین قرمزها در پی داشت. برخی از آن گلایه کردند که چگونه تیمی که در آستانه فینالیست شدن در آسیا قرار دارد فقط دو ملی‌پوش دارد و بازیکنانی مثل علی علیپور را هم برای دعوت به تیم‌ملی محق دانستند اما دیگرانی هم بودند که از این اتفاق ابراز رضایت کردند، چراکه حالا تمرین پرسپولیس که از نظر بازیکنان بسیارهم در مضیقه است خالی نمی‌شود و آنها می‌توانند زیرنظر برانکو برای بازی برگشت آماده شوند.

حسینی و دعوت از روی نیمکت

سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، پژمان منتظری، وریا غفوری، آرمین سهرابیان و علی کریمی ۶ بازیکنی هستند که از استقلال به تیم‌ملی دعوت شده‌اند. استقلال با وجود اینکه در لیگ برتر نتایج خوبی کسب نکرده است، با این حال از نظر کی‌روش همچنان صاحب با کیفیت‌ترین بازیکنان لیگ برتر است و به همین دلیل این تیم بیشترین سهمیه را در تیم‌ملی دارد. نکته عجیب اما اصرار به دعوت از حسینی است. بازیکنی که به‌طور کامل اعتماد شفر را از دست داده است. اگر سال پیش حسینی گزینه فیکس استقلال بود و رحمتی فرصت جام حذفی را پیدا کرد امسال شفر همین شرایط را برای او قائل نشد و در جام‌حذفی هم به این بازیکن فرصت و شانس درخشش نداد. با این اوصاف، این دروازه‌بان بدون حضور درترکیب استقلال و از روی نیمکت این تیم به تیم‌ملی دعوت شد.

رامین رضاییان فکری به‌حال خودش کند

رامین رضاییان مدافع راست فصل گذشته تیم اوستنده بلژیک که به‌واسطه عملکرد خوبش توانست همراه با تیم‌ملی به روسیه برود و در جام‌جهانی نیز بازی کند، حالا دیگر جایی در تیم‌ملی ندارد. رضاییان در جام‌جهانی در پست دفاع راست پای ثابت ترکیب تیم‌ملی بود و عملکرد خوبی هم داشت اما بعد از این تورنمنت بزرگ با هیچ تیم باشگاهی قرارداد امضا نکرد تا زمینه برای خط خوردنش از تیم‌ملی فراهم شود. رضاییان در اردوی قبلی تیم‌ملی و بازی با ازبکستان هم حضور داشت اما در فهرست جدیدی که کی‌روش اعلام کرده نامی از او دیده نمی‌شود تا به‌نظر برسد نداشتن باشگاه دلیلی برای حذف او شده است.کی‌روش سابقه داشته که بازیکنی را بدون تیم باشگاهی هم به تیم‌ملی دعوت کند. مثل آندو تیموریان و اشکان دژاگه اما به‌نظر می‌رسد رامین رضاییان باید هرچه زودتر فکری به‌حال خودش کند.