AFC چند روز پیش به فدراسیون فوتبال کشورمان و باشگاه پرسپولیس خبر داده بود در صورت صعود به فینال باید شرایط و فضا برای اسکان و پذیرایی حدود ۱۲۰ میهمان کنفدراسیون فوتبال آسیا مهیا باشد. از همین رو مسوولان آسیایی از همین حالا دوراندیشی کرده و به مدیران فوتبال کشورمان تاکید کرده‌اند که شرایط و بستر برای میزبانی احتمالی استادیوم آزادی نیز باید فراهم باشد. در همین رابطه هفته گذشته جلسه‌ای بین مسوولان AFC و مسوولان باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال برگزار شد. در این جلسه نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا در حدود ۲۰۰ ایراد ریز و درشت به ورزشگاه آزادی وارد دانستند و درخواست داشتند این ایرادات برای بازی برگشت فینال باید برطرف شود. از همین‌رو دیروز برخی از مدیران ورزش کشور به بازدید میدانی از استادیوم آزادی پرداختند تا مشکلات این ورزشگاه را برطرف کنند. فدراسیون فوتبال کشورمان نیز با توجه به مشکلات موجود در این ورزشگاه، مکاتباتی با وزارت ورزش و جوانان انجام داده است.

مسوولان ورزشی کشورمان با برگزاری جلسه میدانی در ورزشگاه آزادی به‌دنبال حل مشکل و برطرف کردن ایرادات مطرح شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند. فرهاد نیکوخصال، سرپرست ورزشگاه آزادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره حل مشکلات و ایراداتی که AFC مطرح کرده، گفت: «نامه به‌دست ما رسیده و ایرادات مطرح شده است. امروز ساعت ۱۵ جلسه‌ای میدانی با نمایندگان وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، شرکت توسعه و همین‌طور مجموعه ورزشی آزادی داریم.افشین داوری به‌عنوان مدیرکل امور باشگاه‌ها از طرف وزیر ورزش نیابت دارد تا بررسی همه‌جانبه از آزادی داشته باشد و گزارش خود را برای وزیر بنویسد.»

نیکوخصال در پاسخ به این سوال که با توجه به ایراداتی که دیده‌اید فکر می‌کنید مشکلات آزادی حل شود، خاطرنشان کرد: «اگر اعتبار لازم تامین شود، به‌نظر می‌رسد این اشکالات برطرف خواهد شد. قرار است در جلسه امروز درباره برآورد اعتبارات نیز صحبت کنیم. فکر می‌کنم با مساعدت ناظران AFC بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.» سرپرست ورزشگاه آزادی در پاسخ به سوال دیگر مبنی براینکه پیش از این شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفته بود اعتبار لازم به آزادی داده شده و برخی زون‌ها درحال تعمیر هستند، گفت: «بله پیمانکاران فعال هستند اما چون کار عمرانی است، زمان می‌برد.» این درحالی است که نزدیک ۲ سال است که شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی درحال مرمت و بازسازی سکوهای استادیوم آزادی است و ساخت برخی از سکو‌های تخریب شده بیش از زمان اعلام شده زمان برده است. پیش‌تر کریمی رئیس شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی گفته بود: «اگر مشکلی از نظر اعتبارات نداشته باشیم تا پایان سال ۹۷ کار مقاوم‌سازی ورزشگاه آزادی به اتمام خواهد رسید. هر چند درحال‌حاضر مشکلی از نظر بودجه نداریم!»