سیرک!

این گلایه واکنش تندکی‌روش و کادرفنی‌اش را در پی داشت. او در حمله‌ای تند به استیلی گفت: «شاید سر آقای استیلی شلوغ بوده که تا حالا به زمین پک نیامده است. ولی ایشان وقت داشتند به روسیه بیایند و از بازی‌های تیم‌ملی لذت ببرند، وقت داشتند به هتل تیم‌ملی بیایند و با بازیکنان و کادرفنی دیدار کنند، ولی وقت نداشته‌اند از ساختمان پک دیدار کنند. ما مدارکی داریم که ثابت می‌کند تیم امید از این امکانات استفاده کرده‌اند. من با کسی مشکلی ندارم و افرادی که دروغ می‌گویند را دوست ندارم.» و بعد از آن تذکر داد که آنها به انتخاب خودشان به این مجموعه نرفته‌اند: «دو سال پیش من در محل پک با سرمربی تیم‌های زیر ۱۷ سال، تیم بانوان و تیم امید جلسه داشتم و اتاق‌های آنها را در پک به آنها نشان دادم. تا امروز هیچ‌کدام از مربی‌ها و مدیران این تیم‌ها به دفترهایشان نیامده‌اند و مثل روز اول اتاق‌ها خالی است. دلیل ساخت پک این است که میراثی برای تیم‌های ملی و بازیکنان باشد.

آقای پروین، دایی و شفر در پک حضور پیدا کردند و بنده پیشنهاد دادم هر باشگاهی می‌خواهد از این امکانات استفاده کند. زمین تمرینی جدید تیم‌ملی از نظر کیفیت بعد از زمین پژوهشکده نفت در رده دوم است و تیم‌های ملی می‌توانند تمرینات شان را در این زمین برگزار کنند.» بعد از آن استیلی در مقام پاسخگویی برآمد و اطمینان داد با هزینه شخصی به روسیه رفته و البته آنها را به بهانه‌های مختلف به پک راه نداده‌اند. جالب اینکه همین اظهارنظر از سوی کرانچار هم تکرار شد اما با واکنش عجیبی از سوی کادرفنی تیم‌ملی مواجه شد. میک‌مک درموت، دستیار کارلوس کی‌روش در جواب به استیلی گفت: «به‌نظر می‌رسد آقای استیلی تیم‌ملی را با سیرک اشتباه گرفته است.اگر شما به دنبال استفاده از خرس برای سیرک هستید بهتر است خرس‌هایی که در میانمار جا گذاشته‌اید را استفاده کنید.»

اظهارنظری عجیب که موجی از انتقادات را به راه انداخت و باز هم منتقدان کی‌روش را به صحنه آورد. مثل محمد مایلی‌کهن. او در ادامه و در پاسخ به حرف‌های مربی اهل ایرلند شمالی کی‌روش گفت: «همه می‌دانند این حرف‌ها، حرف‌های بالاسری شماست. من هم می‌گویم اگر فوتبال ما سیرک نبود امثال شما نمی‌توانستید هشت سال در این مملکت هرکاری دلتان می‌خواهد انجام بدهید.» سرمربی سابق تیم‌ملی ایران درباره حرف‌های کی‌روش که گفت «پک» میراث من برای شما است گفت: «یک سوال هست؛ ایشان مهندس یا کارگر ساختمان است که این حرف‌ها را می‌زند؟ طوری از پک می‌گوید انگار خودش آن‌را ساخته است.» به‌‌نظر می‌رسد دعوای اخیر شروع یک چالش جدید در فوتبال ایران باشد.