علی دایی دیروز به «ایسنا» گفت: «من زیاد اخبار رسانه‌ها را دنبال نمی‌کنم و نمی‌دانم که چه هجمه‌ای به‌وجود آمده و چه حاشیه‌هایی پیرامون تیم‌ملی وجود دارد اما می‌دانم به‌عنوان یک ایرانی همه ما وظیفه داریم از تیم‌ملی حمایت کنیم. درحال‌حاضر که زمان کوتاهی تا جام ملت‌های آسیا  باقی مانده باید همه از تیم‌ملی حمایت کنیم. کنار تیم‌ملی باشیم و هر کسی که این تیم را هدایت می‌کند مورد حمایت قرار دهیم.» وی درباره اختلاف‌نظرهایی که میان استیلی و اعضای تیم‌ملی امید با کی‌روش و تیم‌ملی بزرگسالان به‌وجود آمده هم گفت: «من از این اخبار زیاد اطلاع ندارم که بخواهم اظهار نظر دقیقی بکنم اما به نظرم به‌خاطر اینکه همه این تیم‌ها زیرمجموعه فدراسیون فوتبال هستند، آقای تاج باید همه را به آرامش دعوت کند. مگر می‌شود تیم‌ملی بزرگسالان با تیم‌ملی امید و جوانان مشکل داشته باشد؟ آقای تاج حتما باید این مسائل را حل کند.»

اما نکته جالب این است که تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون بارها وارد این مجادلات شده و دستور توقف داده است اما به‌نظر می‌رسد سرمربی تیم‌ملی گوشش چندان بدهکار فرامین رئیس نیست. همین چند ماه پیش بود که بعد از توفان کی‌روش و برانکو علیه یکدیگر به طرفین دستور سکوت داد و حتی منتقدان سرمربی تیم‌ملی را به محرومیت تهدید کرد. مصاحبه ۹ تیرماه او را بخوانید: «امروز جلسه‌ای با آقای کی‌روش داشتم و مقرر شد که از این ساعت به بعد دیگر هیچ‌کس راجع به برنامه‌ریزی‌های کی‌روش صحبت نکند. اگر کسی صحبت کرد با مدیر آن باشگاه و خود آن مربی طبق آیین‌نامه و کمیته‌های مربوطه برخورد و جریمه خواهند شد. دو ساعت با ‌آقای کی‌روش راجع به ماندن صحبت می‌کردیم. همچنین به سرمربی تیم‌ملی گفتیم دیگر مصاحبه نکند هر چه بخواهند به ما بگویند. با او به توافق رسیده‌ایم اما باید ابزار برایش فراهم شود.»

او درهمین مجادله آخر و بعد از آنکه دستیار کی‌روش گفت استیلی تیم‌ملی را با سیرک اشتباه گرفته بیشتر نقش میانجی به خود گرفت: «شخصا باید بگویم که با بیان برخی الفاظ و ادبیات موافق نیستم. در وهله بعدی موضوع مهم این است که تصمیم‌گیری برای استفاده از امکانات مرکز ملی فوتبال بر عهده فدراسیون است و همه تیم‌های ملی می‌توانند از امکانات آن بهره ببرند. این را هم باید بپذیریم که سلیقه‌ها متفاوت است اما همه مقابل قانون باید مطیع باشند.» درحالی‌که طرفین دعوا هر دو از زیرمجموعه خود او هستند و می‌توانست مشکل را داخل ساختمان فدراسیون حل کند، منتقدان را به عقده‌گشایی متهم می‌کند: «در این میان متاسفانه برخی منتظرند اختلافی پیش بیاید تا اظهارنظر و بعضا عقده‌گشایی کنند اما توصیه من این است اجازه بدهیم تیم‌ملی بزرگسالان و تیم‌ملی امید پس از چندین دهه، قهرمانی در جام‌ملت‌ها و صعود به المپیک را به مردم هدیه دهند.»