باشگاه پرسپولیس که این روزها درگیر لیگ قهرمانان آسیا است و باید طلب بازیکنان و کادر فنی خارجی خود را پرداخت کند موفق شده مقداری ارز از بازارثانویه دریافت کند اما فدراسیون‌هایی مثل کشتی و قایقرانی همچنان در انتظار دریافت آن هستند و سهم خود را طلب می‌کنند. فدراسیون کشتی که عصر امروز باید تیم‌ملی کشتی آزاد را به مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان اعزام کند، دیروز اعلام کرده بود هنوز ارز ثانویه دریافت نکرده و بانک مرکزی با آنها همکاری نکرده است. این مشکل دست‌کم تا لحظه تنظیم این خبر ادامه داشته است. حمید بنی‌تمیم، نایب‌رئیس فدراسیون کشتی دیروز در این‌خصوص به «ایسنا» گفت: «متاسفانه به‌رغم واریز پول به حساب بانک مرکزی، هنور ارز ثانویه را دریافت نکرده‌ایم. این درحالی است که تیم‌ملی فردا شب(امشب) عازم مجارستان خواهد شد. فدراسیون بلافاصله پس از دریافت نامه وزارت ورزش نسبت به طی مراحل اداری و واریز وجه به حساب مدنظر در بانک مرکزی اقدام کرد اما به‌رغم پیگیری حضوری چند روز گذشته، مسوولان بانک مرکزی هنوز ارز ثانویه را پرداخت نکرده‌اند.

این موضوع را به اطلاع وزیر محترم ورزش و جوانان رسانده‌ایم و امیدوارم این مشکل به‌زودی حل شود چون زمان محدودی برای اعزام تیم داریم و عملا هیچ فرصتی نخواهد بود. قصد ما حضور با ترکیب کامل در رقابت‌های جهانی مجارستان است و باید فضایی آرام برای ملی‌پوشان ایجاد کنیم. امیدوارم این مشکل با مساعدت وزیر محترم ورزش برطرف شود.» از سوی دیگر فدراسیون قایقرانی نیز سهم خود از ارز ثانویه را طلب و تاکید کرده اگر به مسابقات آسیایی اعزام نداشته باشند فاجعه است. غلامرضا امینی، رئیس فدراسیون قایقرانی از حل نشدن مشکل دریافت ارز برای اعزام تیم جوانان به مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد و گفت: «اعزام این تیم مشکل دارد اما قرار نیست همیشه ما از مشکلات حرف بزنیم چراکه باید مشکل را حل کنیم.

این وظیفه من است تا مشکل اعزام تیم را حل کنم و امیدوارم در فرصت باقی‌مانده این مساله حل شود. ما به وزارت ورزش نامه زده‌ایم و قرار است وزارتخانه، ما را برای دریافت ارز به بانک مرکزی معرفی کند تا بتوانیم ارز ثانویه دریافت کنیم. تیم قرار است پنج‌شنبه راهی مسابقات قهرمانی آسیا شود. تمام کارهای اعزام انجام شده و تلاش می‌کنیم تا این اتفاق بیفتد. داورزنی نامه ما را تایید کرده و منتظر هستیم تا خانم فرامرزیان معاون وزیر نامه ما را برای بانک صادر کند.» رئیس فدراسیون قایقرانی در ادامه درباره عدم اعزام قایقرانان به‌دلیل نبود ارز ثانویه هشدار می‌دهد که این موضوع برای آنها تبعات بسیاری خواهد داشت: «اگر قایقرانان به مسابقات قهرمانی آسیا نروند واقعا فاجعه است. اصلا نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم یا چیزی بگویم. پاروزنان ۹ ماه است که برای حضور در این مسابقات تمرین کرده‌اند و امیدوارم هرچه زودتر این مشکل حل شود.»