دوباره معجزه بنزین سبز

آبی‌ها پیش‌تر دو پیروزی متوالی در خانه نفت مسجد سلیمان به‌دست آورده بودند و بیم آن می‌رفت که با تعطیلی مسابقات لیگ برای برگزاری اردوی ملی، استقلال هم از فرم مطلوب فاصله بگیرد؛ مخصوصا که این تیم شش بازیکن در اردوی تیم‌ملی داشت و تقریبا تمرین تاکتیکی درست و حسابی در طول هفته گذشته انجام نداده بود. با این وجود بازی استقلال فراتر از حد تصور بود و این تیم با وجود دریافت گل زودهنگام توانست به مسابقه برگردد و برنده باشد. کام‌بک درخشان آبی‌ها در شرایطی اتفاق افتاد که کیفیت بد زمین مسابقه کار را برای بازیکنان دو تیم سخت کرده بود و از سوی دیگر سه ضربه آبی‌ها هم به تیر دروازه حریف برخورد کرد. استقلال که در این فصل رکورد منفی ۴۰۰ دقیقه گل نزدن را به جا گذاشته بود، حالا به راحتی می‌تواند موقعیت گلزنی خلق کند. تیم شفر در سه بازی اخیر یک دو جین فرصت خوب را از دست داده و به‌نظر می‌رسد اگر کمی شانس و دقت چاشنی کار این تیم شود، استقلالی‎ها نتایج پرگل‌تر و قاطع‌تری به‌دست خواهند آورد. نمایش خوب آبی‌ها باعث شده موج بزرگی از خوش‌بینی در مورد سرنوشت این تیم پدید بیاید و خیلی‌ها از احتمال قهرمانی استقلال در فصل‌جاری سخن بگویند.

بار تیم روی دوش جوان‌ها

شاید مهم‌ترین اتفاقی که این روزها در استقلال رخ داده و بحران را از این تیم دور کرده، رو آوردن کادرفنی به استفاده از بازیکنان جوان بوده است. الان به‌طور مشخص در فاز هجومی استقلال اللهیار صیادمنش و مهدی قائدی به‌طور ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر دو نفر نمایش‌های خوبی داشته‌اند. این درحالی است که استقلال در ابتدای فصل با هزینه بالا اقدام به جذب بازیکنانی مثل الحاجی گرو و نیومایر کرد، اما این نفرات در ترکیب آبی‌ها جواب ندادند. به‌طور کلی استقلال هر بار رو به استفاده از بازیکنان جوان آورده موفق بوده و این مساله به‌ویژه در دوره علیرضا منصوریان بیشتر خودش را نشان داد. در همان مقطع بود که محرومیت از پنجره نقل‌وانتقالاتی باعث شد بازیکنان جوانی مثل مجید حسینی و امید نورافکن فرصت خودنمایی پیدا کنند و به چنان ستاره‌هایی تبدیل شوند که امروز از جدایی آنها به‌عنوان مشکل اصلی باشگاه یاد می‌شود. با این وجود عجیب است که استقلالی‌ها باز هم بلافاصله تا فرصت پیدا می‌کنند، دست به خریدهای گسترده می‌زنند. این درحالی است که همین الان جوانان دیگری مثل رضا آذری، سجاد آقایی و البته روح‌الله باقری روی نیمکت این تیم حضور دارند که شاید در صورت میدان دیدن بتوانند بهتر از هر ستاره‌ دیگری به تیم کمک کنند.

معمای عجیب شماره یک‌ها

روز شیرین استقلال برابر سایپا اما با احیای یک ابهام جدی همراه بود. در این مسابقه به‌طور ناگهانی حسین حسینی در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت و جانشین مهدی رحمتی شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که حسینی به خاطر نیمکت‌نشینی‌هایش به شدت به کادرفنی اعتراض کرد و حتی مدعی جدایی از این تیم در فاصله بین دو نیم‌فصل شد. همان زمان مجادله بسیار تندی بین حسینی و مدیریت باشگاه در گرفت و با آن اوضاع، شاید خود این گلر جوان هم فکرش را نمی‌کرد به همین سرعت به ترکیب اصلی اضافه شود. با این وجود چنین اتفاقی رخ داد و در بازی با سایپا حسینی به شکلی غافلگیرکننده جای رحمتی را گرفت؛ آن هم درحالی‌که کاپیتان استقلال در بازی‌های گذشته عملکرد بدی نداشت.

جالب است که حسینی یک روز قبل از این بازی با ارسال یک پست اینستاگرامی به حمایت از استقلال پرداخته بود و همین مساله اهمیت فضای مجازی را برای سرمربی و مدیران استقلال نشان می‌دهد. عجیب‌تر اینکه گفته می‌شود قبل از بازی لیگی با نفت مسجدسلیمان از حسینی خواسته شده بود پست مشابهی ارسال کند، اما سرپیچی او از این دستور باعث خروجش از ترکیب شد! حالا که حسینی هم در این بازی نمایش خوبی داشته و با مهار دقیقه نودش پیروزی تیم را تضمین کرده، معلوم نیست در مسابقات آینده تکلیف دروازه استقلال چه خواهد شد. آیا ممکن است رحمتی هم با یک پست اینستاگرامی دوباره به ترکیب برگردد؟!