آنها درپایان هفته دهم لیگ، با کسب ۱۴ امتیاز در مکان هفتم جدول قرار دارند. اما فاجعه بزرگ‌تر برای استقلال، حذف از مسابقات جام‌حذفی بود که چند روز پیش با باخت مقابل سایپا، از دور این مسابقات خارج شد تا ساده‌ترین مسیر برای رسیدن به آسیا و کسب یک‌جام در انتهای فصل برای بازیکنان استقلال و هواداران این تیم نقش برآب شود. اما درست بعد از حذف استقلال از جام‌حذفی حاشیه‌های آنها صد چندان شد. هواداران این تیم بعد از اتمام این بازی در استادیوم آزادی با سردادن شعارهای تندی از بازیکنان و کادر فنی این تیم انتقاد کردند. اعضای هیات‌مدیره باشگاه نیز تصمیم گرفتند به‌عنوان جریمه ۲۰ درصد از قرارداد بازیکنان را کسر کنند. دو روز پس از حذف، فتحی سرپرست آبی‌ها به تمرین این تیم رفت و با شفر و بازیکنان این تیم گفت‌وگو کرد. پس از این ملاقات بود که «ایلنا» مدعی شد سرپرست باشگاه بازیکنان را مواخذه کرده و دو بازیکن استقلال نیز برخورد تندی با مدیر باشگاه داشته‌اند به همین دلیل با تصمیم مدیرعامل استقلال، فرشید اسماعیلی و روزبه چشمی از تمرینات این تیم برای بازی با ماشین‌سازی در هفته یازدهم که امروز برگزار می‌شود اخراج شدند!

باشگاه استقلال در وهله اول نسبت به درج این خبر واکنش نشان داد و ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد با منتشر‌کنندگان برخورد قانونی خواهد کرد. اما دلیلی برای کنار گذاشته شدن این دو بازیکن ارائه نکرد. با این شرایط غیبت روزبه چشمی و فرشید اسماعیلی در بازی این تیم مقابل ماشین‌سازی که امروز و از ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد قطعی خواهد بود. البته سایت باشگاه اعلام کرده غیبت این دو بازیکن با نظر مستقیم شفر اعمال شده است. هادی مباشری معاون اجرایی باشگاه استقلال نیز دیروز دراین خصوص توضیحاتی داده و این موضوع را خواسته شفر عنوان کرده است. او به خبرگزاری تسنیم گفت: «سرمربی تیم می‌تواند درخواست کند چه بازیکنانی را بیاوریم، چه نفراتی را رد کنیم. برای دیدار با ماشین‌سازی، شفر لیست تیم را داده و گفته این دو بازیکن نباشند! هر بازیکنی خط بخورد، این حق را دارد که از خودش دفاع کند. پس از بازی با ماشین‌سازی، این دو می‌توانند از خودشان دفاع کنند.» این درحالی است که این دو بازیکن همیشه جزو نفرات اصلی لیست شفر بودند و حذف آنها به‌دلیل انضباطی نشان می‌دهد که حاشیه‌های اخیر این باشگاه بزرگ‌تر ازآن چیزی است که تصور می‌شده است.

با بازیکن جر و بحث نکردم

اما سرپرست باشگاه استقلال که این روزها فشارهای زیادی را تحمل می‌کند نیز دیروز موضوع جنگ لفظی با بازیکنانش و بی‌غیرت خطاب کردن آنها را تکذیب کرد و مدعی شد به‌زودی استقلال را به اوج می‌رساند. امیرحسین فتحی در گفت‌وگوی مفصل با خبرگزاری فارس درخصوص ایجاد جنجال‌های اخیر و خط خوردن دو ستاره تیم گفت: «من به محل تمرین استقلال رفتم تا به‌دنبال روحیه دادن به بازیکنان تیم باشم. حتی به بازیکنان استقلال گفتم همه توان‌تان را به کار بگیرید چون باید پاسخگوی هواداران باشیم. اصلا و ابدا به بازیکنان نگفتم شما بی‌غیرت هستید. من روز شنبه هم موضوع جر و بحث با بازیکنان را تکذیب کرده‌ام، دو رسانه مطالبی نوشتند که نسبت به آنها واکنش داشتیم چون حق طبیعی ما است که در قبال اخبار نادرست واکنش نشان بدهیم.

از من سوال پرسیدند که آیا بازیکنان در قبال کسر قراردادشان اعتراض کرده‌اند که من جواب دادم اصلا این گونه نیست. مگر می‌شود بازیکنان تیم از باخت استقلال ناراحت نباشند. من به محل تمرین رفتم تا به بازیکنان بگویم حامی شفر هستیم و شما هم بدانید باید هرچه درتوان دارید برای استقلال بگذارید.» فتحی موضوع کشیده شدن بحث و انتقاد از سوی بازیکنان به او و خصوصا ماجرای چشمی و اسماعیلی را هم تکذیب می‌کند و در این خصوص هم می‌گوید: «اصلا و ابدا چنین اتفاقی نیفتاد شما به عکس‌های تمرین روز شنبه نگاه کنید من با فرشید اسماعیلی خوش و بش کردم و به او دست هم داده‌ام. کنار گذاشتن این دو بازیکن تصمیم سرمربی تیم است.»