ایست به اینستاگرام

او دو اردوی قبلی را برگزار کرده و بلافاصله بعد از پایان هر دو به کشورش برگشته است. این بار هم کی‌روش دقیقا چند ساعت پیش از شروع اردوی سوم به تهران سفر کرد. سرمربی تیم‌ملی به‌خاطر از دست دادن بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و کاشیما آنتلرز تحت فشار منتقدان قرار گرفته است. بسیاری عقیده دارند او می‌توانست بلیتش را برای ۲۴ ساعت زودتر بگیرد و فینال را هم از نزدیک تماشا کند. این اما تنها حاشیه این روزهای تیم‌ملی نیست. کی‌روش که معمولا عادت داشت در بازگشت به ایران با خبرنگاران مصاحبه کند، این بار این کار را انجام نداد. حتی تا عصر دیروز و زمان تنظیم این مطلب هم مصاحبه‌ای از کی‌روش منتشر نشده بود. در روز اول تمرینات تیم‌ملی، چند بازیکن مثل علیرضا بیرانوند و روزبه چشمی با خبرنگاران مصاحبه کردند و مثل همیشه از کمبود امکانات سخن گفتند. در روز دوم تمرینات اما این مصاحبه‌ها هم قطع و اعلام شد که اعضای تیم‌ملی فعلا قصد اظهارنظر در هیچ زمینه‌ای را ندارند. جنگ البته ساعاتی بعد علنی شد؛ جایی که از غروب دوشنبه صفحات شخصی بازیکنان تیم‌ملی در اینستاگرام یک به یک غیرفعال شد و همه فهمیدند خبر مهمی در راه است.

به‌خاطر پاداش؟

موج «دی‌اکتیو» کردن صفحات در فضای مجازی، از سوی مهدی طارمی شروع شد. ابتدا احتمال داده می‌شد او به‌خاطر حمله هواداران عصبانی پرسپولیس بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا چنین تصمیمی گرفته است، اما در فاصله کوتاهی رامین رضاییان، امیرعابدزاده، مرتضی پورعلی‌گنجی و وحید امیری هم به او پیوستند و بعد از آن خانزاده و دیگران هم آمدند. موضوع زمانی جالب‌تر شد که اعضای کادرفنی تیم‌ملی هم صفحات‌شان را بستند و دیگر همه فهمیدند این یک اتفاق هماهنگ‌شده به صلاحدید کارلوس کی‌روش است. حالا این سوال پیش می‌آید که دلیل این اقدام چیست و مجموعه تیم‌ملی قرار است نارضایتی از کدام کمبود را به اطلاع دیگران برساند؟

پیش‌تر زمانی که کی‌روش از کیفیت پوشاک تیم‌ملی یا کاهش دوره‌های تمرینی اردوها و حتی مسابقات تدارکاتی ضعیف شاکی می‌شد، از بازیکنان تیم‌ملی درخواست می‌کرد این موضوع را به‌طور هماهنگ در مصاحبه‌هایشان بیان کنند. حالا اما جنگ یک گام پیش‌تر رفته و این نشان می‌دهد پای موضوع مهم‌تری در بین است. در میان سکوت همه عوامل مربوط به تیم‌ملی و فدراسیون فوتبال، گمانه‌زنی اغلب رسانه‌ها این است که ناراحتی ملی‌پوشان و کادرفنی از عدم پرداخت پاداش مسابقات جام‌جهانی آغاز شده است. گویا بنا بوده فدراسیون فوتبال به‌خاطر کسب پیروزی و تساوی در جام‌جهانی به اعضای تیم‌ملی پاداش بدهد. در این بین ظاهرا پاداش برد مراکش پرداخت شده، اما هنوز خبری از پاداش مساوی روز آخر با پرتغال نیست و بعد از بازگشت کاروان تیم‌ملی از روسیه، مسوولان همه چیز را فراموش کرده‌اند.

تیم‌ملی، آخرین شاکی توجه به پرسپولیس؟

در این مدت که پرسپولیس درگیر فینال لیگ قهرمانان آسیا بود، هواداران خیلی از باشگاه‌های دیگر مدعی شدند توجهات دولتی و بیرونی به این باشگاه زیاد شده است. این مساله شاکیانی پیدا کرد که هنوز هم مصاحبه می‌کنند و همین حرف‌ها را می‌زنند، از محمدرضا زنوزی که مالک تراکتورسازی است تا علی جباری از پیشکسوتان مهم باشگاه استقلال که دیروز گفته: «سلطانی‌فر انگار مدیرعامل پرسپولیس است!» حالا از گوشه و کنار تیم‌ملی شنیده می‌شود همین مساله موجب ناراحتی کادرفنی این تیم هم شده است. می‌گویند مقامات ارشد ورزش ایران پیش از جام‌جهانی به تیم نزدیک شدند؛ اما بعد از جام‌جهانی آن را رها کرده‌اند و حالا رفته‌اند تا بار دیگر در آستانه جام‌ملت‌های آسیا برگردند. به این ترتیب احتمالا کی‌روش انتظار داشته اردوهای آماده‌سازی تیم‌ملی برای جام‌ملت‌های آسیا هم با حساسیت بیشتری از سوی مقامات دولتی دنبال شود و مورد توجه قرار بگیرد؛ توقعی که قضاوت در مورد منطقی بودن یا نبودن آن کار آسانی نیست؛ اما هر چه هست حالا به سوژه یک رویارویی همه‎‌جانبه دیگر بین تیم‌ملی و فدراسیون فوتبال تبدیل شده است.