سردار در خطر؟

مصاحبه کارلوس کی‌روش بعد از بازی با ونزوئلا دو نکته ویژه داشت؛ نخست اشاره او به ناراحتی ملی‌پوشان از شرایطی که در داخل کشور برای تیم‌ملی به‌وجود آمده و دوم هم خط و نشان کم‌سابقه او برای بازیکنان. جملات کی‌روش در این بخش قابل توجه است: «صادقانه می‌گویم که در قسمت هجومی زمین خوشحال نیستیم که در سه بازی دوستانه اخیر موقعیت‌های زیادی از دست دادیم. بازی با ونزوئلا را باید با سه گل به پایان می‌رساندیم. به همین خاطر برخی بازیکنان از امروز سه هفته وقت دارند که به من ثابت کنند استحقاق حضور در تیم‌ملی را دارند.» چنین لحنی تا به‌حال خیلی کم از کی‌روش دیده شده بود. او به بازیکنان اولتیماتوم می‌دهد و به‌طور ویژه به بخش تهاجمی تیم‌ملی اشاره می‌کند.

درحال‌حاضر عناصر هجومی تیم کشورمان را بازیکنانی نظیر سردار آزمون، مهدی طارمی، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و علی قلی‌زاده تشکیل می‌دهند. در این میان چهار نفر آخر گل‌های ایران در سه مسابقه دوستانه اخیر برابر بولیوی، ترینیدادوتوباگو و ونزوئلا را به‌ثمر رساندند و احتمالا منظور کی‌روش به آنها نیست. مجموعه این مسائل سردار آزمون را بیش از سایرین در معرض خطر قرار می‌دهد. نمایش‌های سردار در جام‌جهانی چندان مورد اقبال منتقدان و افکار عمومی قرار نگرفت؛ تا جایی که او از تیم‌ملی خداحافظی هم کرد، اما با سماجت کی‌روش به اردو برگشت. با این وجود سردار در بازگشت به تیم‌ملی هم آماده نشان نداده و الان ۹ مسابقه است که نتوانسته برای این تیم گل بزند. سردار در بازی با ونزوئلا هم در دقیقه ۶۶ تعویض شد. یادمان باشد کی‌روش با خط زدن جلال حسینی و وریا غفوری پیش از جام‌جهانی نشان داد با هیچ‌کس تعارف ندارد و همه بازیکنان باید اولتیماتوم او را جدی بگیرند.

دیروز همچنین یک حاشیه دیگر هم برای تیم‌ملی به‌وجود آمد. در ساعات ابتدایی صبح مصاحبه‌ای از یک سایت ورزشی در کرواسی ترجمه شد که در آن برانکو مدعی شده بود در ایران فقط مربیان کروات موفق بوده‌اند و کی‌روش هم بدون موفقیت از سمتش اخراج خواهد شد. ایوانکوویچ اما در حاشیه تمرین پیش از ظهر تیمش بخش دوم این مصاحبه را تکذیب کرد و گفت هرگز در مورد کی‌روش یا هیچ مربی دیگری به این شکل صحبت نمی‌کند.