معادلات حفظ گرشاسبی

این موضوع سبب ایجاد نگرانی‌ درمیان هواداران این باشگاه شده است. در این میان اما وزارت ورزش در تلاش است تا با بررسی همه‌جانبه این موضوع راهی را برای گرشاسبی پیدا کند تا وی تا پایان فصل، امور مدیریتی باشگاه را زیرنظر داشته باشد. دیروز خبرگزاری فارس مطلبی منتشر و تاکید کرد گرشاسبی دیگر دراین باشگاه حق امضا ندارد. بر این اساس او از ۲۶ آ‌بان ماه دیگر در باشگاه پرسپولیس حق امضا ندارد و تا زمان مشخص شدن قطعی وضعیتش معاون پشتیبانی این باشگاه نامه‌ها و دستورات باشگاه پرسپولیس را امضا می‌کند. اما گرشاسبی نیز با تکذیب موضوع ممنوعیت حق امضای خود دیروز تاکید کرد از نظر قانونی می‌تواند تا چند روز دیگر در این باشگاه فعالیت مدیریتی داشته باشد. او گفت: «من تا ۱۵ آذر ماه مشکلی برای فعالیت در باشگاه پرسپولیس ندارم و درحال‌حاضر هم مشکلی درباره حق امضا مطرح نیست، من کارم را انجام می‌دهم و حق امضا هم داریم.» 

اما برخلاف اخباری که در رسانه‌ها مبنی بر تلاش وزارت ورزش برای جلوگیری از استعفای مدیران پرسپولیس و استقلال مطرح می‌شود، دیروز مشخص شد که این دو باشگاه باید هر چه زودتر مجامع خود را برگزار کرده و جایگزین مدیران بازنشسته خود را معرفی کنند. به این ترتیب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال قطعی است و به‌زودی اجرایی می‌شود. خبرگزاری «ایسنا» دراین خصوص نوشت: درحالی‌که گفته می‌شد به‌دلیل آغاز واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش‌خصوصی و اینکه اعضای هیات‌مدیره دو باشگاه، حقوقی بابت فعالیت‌شان نمی‌گیرند و از تیغ برکناری به سلامت می‌گذرند، ظاهرا قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نه تنها گریبان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را می‌گیرد بلکه شامل جعفر کاشانی عضو هیات‌مدیره این باشگاه و عباس ملکی و جواد قراب دوعضو بازنشسته هیات‌مدیره استقلال هم می‌شود.

مجمع باشگاه استقلال با حضور مسعود سلطانی‌فر در روز ۵ آذر و مجمع باشگاه پرسپولیس در روز ۱۰ آذر برگزار خواهد شد و بعد از آن سه عضو جدید هیات‌مدیره استقلال (با احتساب استعفای افتخاری) و یک عضو جدید هیات‌مدیره و مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس معرفی می‌شوند. با این حال گفته می‌شود مسعود سلطانی‌فر در نظر دارد سناریوی فدراسیون فوتبال را در پرسپولیس نیز پیاده کند. به این ترتیب که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در سمت خود ابقا شود و سایر اعضای بازنشسته هیات‌مدیره پرسپولیس بروند.