جنجال داوری

برانکو هفته گذشته بعد از پیروزی مقابل تیم دیگر اصفهان به‌شدت علیه داوران موضع گرفت و حتی مدعی شد که برخی کارهایی می‌کنند تا پرسپولیس به سومین قهرمانی متوالی‌اش در لیگ نرسد! برخی این رفتار عجیب و دور از انتظار سرمربی پرسپولیس را جنگ روانی علیه سپاهان دانسته‌اند. تابش، مدیرعامل سپاهان به نمایندگی از این تیم وارد دعوا شد. مسعود تابش درباره اظهارات حسین خبیری، مشاور مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که گفته سپاهان تاکنون ۱۵ امتیاز از اشتباهات داوری سود برده است به خبرگزاری تسنیم گفت: «می‌خواهم درباره این دیدار تا بعد از اتمام مسابقه صحبتی نکنم تا آرامش تیم‌مان حفظ شود. من الان جوابی نمی‌دهم و بعد از بازی پاسخ حرف‌هایی را که زده‌اند، خواهیم داد.»

وی درباره اینکه حسین خبیری مدیریت باشگاه سپاهان را به فرافکنی متهم کرده است، عنوان کرد: «معلوم است که چه کسی فرافکنی کرده است. بالاخره فیلم بازی‌ها موجود است و می‌شود این ادعا را بررسی کرد. اصلا خبیری چه کسی است و در باشگاه پرسپولیس چه کاره است؟ شما از ایشان رزومه‌ای دارید؟ من او را نمی‌شناسم و نمی‌دانم که تاکنون کجا بوده است، برای همین پاسخی هم برای ایشان ندارم. مردم دارای عقل و شعور هستند و خودشان متوجه حقیقت می‌شوند. بهتر است اگر باشگاه پرسپولیس ادعایی در این‌باره دارد به‌جای اینکه با ما مطرح کند، آن را به کمیته داوران بگوید. این موضوع اصلا مهم نیست و پاسخی برای آن نداریم چون قضیه کاملا روشن است.» به‌دلیل همین حساسیت‌ها هم بهترین داور آسیا علیرضا فغانی که مسابقه رده‌بندی جام‌جهانی ۲۰۱۸ را هم قضاوت کرد این دربی حساس را سوت خواهد زد.

وضعیت درجدول

پرسپولیس و سپاهان دو تیم بدون باخت نیم فصل هستندو با تمام وجود برای حفظ این روند تلاش خواهند کرد. پرسپولیس اگر برنده مسابقه شود ۲۹ امتیازی خواهد شد و پشت‌سر پدیده خواهد ایستاد اما شاگردان قلعه‌نویی در صورت پیروزی ۳۲ امتیازی خواهند شد و به این ترتیب زردپوشان اصفهانی با تفاضل گل‌ به احتمال فراوان قهرمان نیم فصل خواهند شد. نکته ویژه برای پرسپولیس بازگشت سیامک نعمتی و شایان مصلح است که بعد از چند هفته مصدومیت می‌توانند قرمزها را دراصفهان همراهی کنند.