وی با تمجید از عملکرد ژاپن در جام‌جهانی ۲۰۱۸ به ستایش از این تیم پرداخت و اظهار امیدواری کرد ایران تا قبل از فینال با این تیم برخورد نکند: «ژاپن در روسیه نشان داد که می‌تواند عالی بازی کند و بسیار پیشرفت کرده است. اگر ایران و ژاپن در مراحل قبل از فینال با هم بازی نکنند، بیشترین شانس را برای بازی مقابل هم در این مرحله دارند. تیم‌ملی ایران در دو، سه سال گذشته، واقعا پیشرفت کرده است. بازیکنان مدت زیادی کنار هم بازی کرده‌اند و درک خوبی میان آنها وجود دارد.» ملی‌پوش پیشین تیم‌ملی ایران که با ۱۴ گل زده، آقای گل تاریخ مسابقات جام‌ملت‌های آسیاست، درخصوص مهاجمان تیم‌ملی ایران و بازیکنانی که معتقد است می‌توانند در ترکیب ایران خودی نشان دهند، گفت: «فکر می‌کنم اگر به فینال رقابت‌ها برسیم، علیرضا جهانبخش یکی از مهره‌های کلیدی ما خواهد بود. سامان قدوس دیگر بازیکنی است که می‌تواند عملکرد خوبی در جام‌ملت‌های آسیا داشته باشد.»

البته از آقای گل باید درمورد بازیکنانی پرسید که از نظر او شانس و توانایی رسیدن به چنین جایگاهی را دارند. نکته جالب اینکه دایی از کسی اسم می‌برد که اتفاقا خودش هم او را در فوتبال ایران کشف کرد و از یک تیم لیگ یکی به پرسپولیس آورد: «اگر مهدی طارمی در پست همیشگی خود در نوک حمله ایران بازی کند، می‌تواند آقای گل مسابقات شود، اما این به تاکتیک‌های سرمربی تیم مربوط است. مهاجمان خوب دیگری در آسیا هستند که برای کسب این عنوان با هم رقابت می‌کنند. سردار آزمون هم مهاجم خیلی خوبی است که در سال‌های آینده می‌تواند در تیم‌های بزرگ اروپایی بازی کند.»

۴۳ سال از آخرین قهرمانی تیم‌ملی ایران در جام‌ملت‌های آسیا می‌گذرد، اما چرا ایران در تمام طول این سال‌ها نتوانسته جایگاه خود در صدر آسیا را تکرار کند؛ «دلایل زیادی وجود دارد که چرا در این سال‌های طولانی به قهرمانی آسیا نرسیده‌ایم. مثلا ما در مسابقات سال ۱۹۹۶ امارات باید قهرمان می‌شدیم، اما در ضربات پنالتی مقابل عربستان شکست خوردیم که من یکی از پنالتی‌ها را از دست دادم. فکر می‌کنم بهترین بازی‌های ما در سال ۱۹۹۶ بود. جایی که به مقام سوم مسابقات رسیدیم و شایسته قهرمانی بودیم. بسیار خوب بازی کردیم و بدشانس بودیم که به قهرمانی نرسیدیم.» علی دایی، اسطوره فوتبال ایران با مجموع ۱۴ گل‌زده در تاریخ رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا، رکورددار گلزنی در این مسابقات است. دایی در جام‌ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ با به‌ثمر رساندن ۸ گل‌زده که بیشترین تعداد گل‌زده در یک دوره این تورنمنت است، عنوان بهترین گلزن آن دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد. نیمی از این تعداد گل دایی هم در پیروزی ۶بر۲ ایران مقابل کره‌جنوبی در مرحله یک‌چهارم نهایی به‌ثمر رسید. دایی یکی از چهار بازیکنی است که تاکنون موفق شده‌اند در رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا ۴ گل در یک بازی به‌ثمر برسانند.