عرب پرسپولیس را تحویل گرفت

عرب از ابتدای هفته در باشگاه پرسپولیس حاضر شده بود و مخصوصا بعد از تبریک زودهنگام و اینستاگرامی برانکو به او، همه فهمیدند این چهره نه‌چندان سرشناس در حوزه مدیریتی، نفر اول اجرایی سرخپوشان خواهد شد. با این وجود صدور حکم برای عرب و برگزاری جلسه تودیع و معارفه تا سه‌شنبه‌شب به طول انجامید. گرشاسبی عکس‌هایش را گرفت و بلافاصله برای دیدار با فرزندش راهی کانادا شد، اما عرب باقی ماند تا کسوت مهم مدیریت در باشگاه فینالیست آسیا را به تن کند. البته که او کار بسیار سختی دارد؛ چه اینکه یک مجموعه موفق را تحویل گرفته و خودش هم اسم و رسم چندانی در فوتبال ندارد. عرب پیش از این در دوران گرشاسبی معاون مالی- اداری پرسپولیس بود و قبل از آن در سمت مدیر کل حراست وزارت ورزش قرار داشت؛ پستی که روزی رضا حسنی‌خو اشغالش کرده بود.

طبیعی است که حضور عرب در راس هرم مدیریتی پرسپولیس با اقبال چندانی از سوی هواداران همراه نشده باشد؛ از یک جهت به خاطر گمنامی و رزومه مجهول خود او و از سوی دیگر به‌خاطر اینکه گرشاسبی در این سمت موفق بود و منطق حکم می‌کند مجموعه‌های موفق بدون تغییر به کارشان ادامه بدهند. با این وجود گویا زور وزیر به قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها نرسید و باشگاه پرسپولیس که حتی یک ریال دریافتی از دولت ندارد، در این مورد قربانی ساختار دولتی‌اش شد. در چنین حال و هوایی بود که سرپرست جدید باشگاه دیروز سر تمرین تیم رفت، با بازیکنان حرف زد و به رسانه‌ها اطمینان داد بیشتر از پرداختن به حواشی، روی عملگرایی تمرکز خواهد داشت. نکته ویژه سخنان دیروز عرب این بود که در حکم او خبری از پسوند «موقت» نیست و خودش را ماندگار می‌بیند.

تحول اخیر در باشگاه باعث شده بود بازیکنان با صدور بیانیه‌ای رسما ابراز نارضایتی و حتی تهدید به اعتصاب کنند، اما واکنش آنها بعد از جلسه با عرب فرق داشت. جلال حسینی این تصمیم را به منزله پایان بلاتکلیفی پرسپولیس قلمداد کرد، اما جالب است بدانید زمانی که عرب معاونت مالی و اداری باشگاه را در اختیار داشت، حسینی بدون ذکر نام از او و سایر عوامل پشتیبانی تیم انتقاد کرده بود. در هر صورت قاعده حفظ ترکیب موفق در باشگاه پرسپولیس رعایت نشد تا سرخپوشان دهمین مدیرشان را در طول دهه ۹۰ بشناسند؛ یک رکورد عجیب و غریب که هیچ سنخیتی با اعتبار و عظمت باشگاه ندارد. عرب چهارمین مدیری است که در عصر برانکو به پرسپولیس می‌آید. ایوانکوویچ با نژادفلاح قرارداد بست، با طاهری ادامه داد، با گرشاسبی کار کرد و حالا هم به عرب رسیده است. هواداران اما هنوز امیدوارند «نخ تسبیح» اصلی تیم، خود پروفسور باشد.