در این اردو تیم کشورمان یک بازی تدارکاتی پشت درهای بسته با تیم‌ملی قطر انجام خواهد داد و سپس از دوحه به امارات، محل برگزاری مسابقات جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ سفر می‌کند. دیروز قبل از اعزام تیم‌ملی به قطر یک بار دیگر بازیکنان تیم به‌صورت هماهنگ شده مصاحبه‌های جداگانه‌ای انجام داده و از شرایط حاکم بر تیم‌ملی و خصوصا کمبود منابع مالی و به‌زعم آنها عدم توجه به خواسته‌های آنها و کادر فنی، از مسوولان ورزشی انتقاد کردند، اتفاقی که پیش‌تر بارها در سطح رسانه‌ها دیده بودیم و برای مردم تازگی ندارد. دیروز کی‌روش سرمربی تیم‌ملی پیشقراول بازیکنان بود و ابتدا او بود که به‌دلیل کمبود توجه از وزیر ورزش گلایه کرد. او در این خصوص گفت: «وقتی هشت سال پیش به ایران آمدم با چالش‌ها و مشکلاتی روبه‌رو بودیم. امروز به جام‌ملت‌ها می‌رویم اما مهم‌ترین مطلبی که بعد از گذشت این چند سال باقی‌مانده ساختمان پک است. همین‌طور امکاناتی که به‌وجود آوردیم، زمینی که ساختیم.

این امکانات برای نسل آینده ایران باقی خواهد ماند. وظیفه من به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران این است که بگویم در چند ماه گذشته احترامی که شایسته تیم‌ملی است به آن داده نشده؛ با کمال احترام و متاسفانه باید بگویم مخصوصا از طرف آقای وزیر. البته این مهم نیست و ما به این مساله عادت کرده‌ایم. ما آمادگی این را داریم که توقعات را بالا ببریم، بیشتر بجنگیم و بیشتر تلاش بکنیم.» بعد از او نوبت به بازیکنان تیم‌ملی رسید که آنها هم یکی‌یکی به تشریح مشکلات موجود بپردازند. اشکان دژاگه یکی از کاپیتان‌های تیم‌ملی در این خصوص گفت: «اردوی خوبی داریم و در قطر چند بازی دوستانه پیش‌‌رو داریم. این بازی‌ها برایمان مهم هستند. امیدوارم بدون بازیکن آسیب دیده به دبی برویم. این امکانات در حد تیم قهرمان نبوده است. من فکر می‌کنم تیم‌های دیگری مانند قطر، ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا امکانات خیلی بهتری از ما دارند و داشتند، ولی ما متاسفانه به این شرایط و مسائل عادت کرده‌ایم.»

مسعود شجاعی کاپیتان تیم‌ملی نیز در این خصوص گفت: «هیچ مسوولی را در آخرین روز حضور تیم‌ملی در ایران ندیدیم. فکر می‌کنم این اولین بار است که چنین اتفاق می‌افتد. هر چه ما حرف می‌زنیم به کسی بر نمی‌خورد. واقعا از این زشت‌تر نمی‌شود.» سردار آزمون مهاجم تیم‌ملی نیز گفت: «نمی‌دانم چه بگویم. این تیم‌ملی ایران است. ما دوست داشتیم مسوولان باشند اما من دخالتی در این موضوع نمی‌کنم.» مهدی ترابی دیگر بازیکن تیم‌ملی نیز تصریح کرد انتظارات از این تیم بسیار بالا است: «بازی‌های سختی پیش‌رو داریم. همه بازیکنان تمام تلاش خود را خواهند کرد تا بهترین نتیجه را کسب کنند اما انتظار داریم امکانات بیشتری در اختیار داشته باشیم.»