بازیکنان مارا بازی بدهید

انتقاد نرم کرانچار

زلاتکو کرانچار سرمربی تیم المپیک که با این پیروزی‌ها به تیمش امیدوار شده در مورد عملکرد این تیم گفت: «انتظار داشتیم در این مسابقه روان‌تر کار کنیم، اما این اتفاق رخ نداد. طی ۹۰ دقیقه بربازی مسلط بودیم و فرصتی به حریف ندادیم. در کل می‌توانم بگویم از نحوه بازی تیم رضایت داشتم. درهای تیم‌ملی به روی همه باز است، البته کادر بازیکنانی که در کنار ما هستند از ابتدای کار با هم بودند و این مساله باعث قدرت بخشیدن به روند آماده‌سازی تیم شده است. برگزاری بازی‌های دوستانه تجربه تیم را بالاتر می‌برد. در این شرایط افرادی که کمتر فرصت بازی پیدا کردند هم می‌توانند مورد ارزیابی و آزمایش قرار بگیرند. من ازامکانات فراهم شده برای تیم امید راضی هستم. امیدوارم در بازی بعدی مقابل سوریه که روز جمعه برگزار می‌شود و بازی مقابل اردن هم برنده شویم تا این روند خوب ما استمرار پیدا کند.»

تقاضای جالب استیلی از باشگاه‌ها

حمید استیلی مدیر تیم المپیک ایران نیز از اینکه بازیکنان این تیم در ضربات ایستگاهی تبحر پیدا کرده‌اند ابراز رضایت کرد و در مورد تیم سوریه نیز گفت: «در بازی ما مقابل سوریه شاهد دو اتفاق حائز اهمیت بودیم، اول اینکه روی ضربات ایستگاهی عملکرد قابل قبولی داشتیم و به همین شکل موفق به گل‌زنی شدیم و دوم اینکه از نظر آمادگی جسمانی توان خودمان را به خوبی نشان دادیم. در جنگ‌های تن‌به‌تن موفق عمل کردیم و دوندگی بسیار بالایی داشتیم. طبق آمار در نیمه اول این بازی بازیکنان ما دوندگی بالای ۵ کیلومتر را ثبت کردند که این، آمار درخشان و بسیار خوبی است. البته قطعا نقاط ضعفی هم وجود داشته که مورد توجه کادر فنی قرار می‌گیرد و برای رفع این موارد اقدام می‌کنند. ما در این بازی شاهد بودیم نفراتی که در باشگاه خودشان فرصت بازی کردن پیدا می‌کنند پیشرفت چشمگیری داشتند و البته از سوی دیگر نفراتی که فرصت کافی پیدا نمی‌کنند طبیعتا افت می‌کنند.

مثلا بازیکنی مثل آزادی که زننده گل اول ما بود در باشگاه خودش می‌تواند ثمربخش باشد و به تراکتورسازی کمک کند یا قائدی و طاهرخانی هم باید در باشگاه‌های خودشان به‌کار گرفته شوند که این اتفاق به تیم‌ملی کمک می‌کند. سوریه همیشه حریف سرسخت و قابل احترامی است. امیدواریم دربازی بعدی هم شاهد چنین بازی نزدیکی باشیم و کادرفنی ما بتواند از این موقعیت مناسب برای شناسایی نقاط ضعف و قوت و بررسی عملکرد بازیکنان استفاده کند.» رضا شاهرودی مربی و دستیار کرانچار نیز تاکید کرد از بازیکنان خواسته شده تفکر باخت را از سرشان خارج کنند. او گفت: «رفته‌رفته به اهداف تاکتیکی مدنظر کادرفنی نزدیک می‌شویم و درهر بازی شرایط بهتری از قبل پیدا می‌کنیم.

بعد از پیروزی در دیدار دوستانه قبلی مقابل عمان روحیه مضاعفی گرفتیم و با این برد مقابل سوریه هم شرایط تیم بسیار خوب است. هرچه بازی دوستانه بیشتری برگزار کنیم این مساله به سود تیم است. خدا را شکر این اتفاق درحال رقم خوردن است و دیدارهای دوستانه خوبی درنظر گرفته شده است. بارها با بازیکنان صحبت کردیم و به آنها گفتیم باید تفکر باخت را از سر خود بیرون کنند و فقط به برد فکر کنند. اگر با این تفکر وارد زمین شویم قطعا می‌توانیم به اهدافمان برسیم. امیدوارم دربازی دوم مقابل سوریه هم این پیروزی را رقم بزنیم.»