به این لیست می‌توان باشگاه‌های دیگری از جمله پدیده خراسان، پارس‌جم‌جنوبی، نساجی و سپیدرود رشت را اضافه کرد که همگی با شرایط مالی بسیار اسفناکی بازی‌های خود را برگزار کردند. اما باشگاه‌هایی هم هستند که شرایط به مراتب خطرناک‌تری درفوتبال کشوردارند. استقلال خوزستان یکی ازآنها است. این باشگاه که درچند سال اخیر غرق در مشکلات مالی بوده به همین دلیل موفق به پرداخت طلب بازیکن خارجی سال‌های قبل خود نشد و با حکم فیفا با کسر ۶ امتیاز مواجه شد. این موضوع باعث شد تا این باشگاه به قعر جدول رده بندی لیگ سقوط کند. اما این پایان مشکلات تحمیلی مالی به این باشگاه نیست و حالا عضو هیات‌مدیره این باشگاه هشدار داده که در ادامه اگر طلب این بازیکن پرداخت نشود احتمال اینکه این تیم در نیم‌فصل دوم به رده پایین‌تر سقوط کند وجود دارد.

محمد رحیمی در این خصوص به خبرگزاری فارس گفت: «درصورت عدم پرداخت این جریمه، خطر سقوط استقلال خوزستان را تهدید می‌کند. اگر بدهی را پرداخت نکنیم، قطعا این اتفاق می‌افتد، البته فعلا مهلت خاصی مشخص نشده، اما طبق قوانین، مرحله بعدی جریمه سقوط به دسته پایین‌تر است. با توجه به قول‌وقرارهایی که گذاشته بودیم، امید داشتیم که پول ایرانسل(اسپانسر باشگاه) زودتر به دستمان برسد که متاسفانه این موضوع محقق نشده است. متاسفانه گروه ملی هم مشکلات خاص خودش را داشت و اگر این مساله نبود، می‌توانستیم از طریق آنها طلب بازیکن خارجی سابق را را تامین کنیم و دچار این چالش‌ها نشویم.» اما همین مشکلات دامنگیر باشگاه‌های لیگ یکی هم شده و مدیران آنها نیزدر شرایط دشواری تیم‌ها را اداره می‌کنند. باشگاه ملوان که چند سالی است درلیگ آزادگان فعالیت می‌کند به‌دلیل کم بودن منابع مالی شدیدا تحت فشار است. مالک باشگاه ملوان انزلی ازعدم درآمدزایی و نبود حمایت مسوولان استانی گلایه مند است.

محمد رفیع‌نیا در این‌خصوص گفت: «آن زمان که من به ملوان آمدم این تیم حتی پول خرید آب معدنی هم نداشت اما من به‌خاطر عشق به ملوان و مردم شهرم وارد گود شدم و تا امروز هم به تمامی تعهداتم عمل کرده‌ام و بیش از ۳ میلیارد تومان برای ملوان هزینه کرده‌ام. متاسفانه مسوولان استانی و شهری هیچ کمکی برای اداره ملوان به ما نکردند نه‌تنها در تجارت‌مان هیچ کمکی به ما نکردند بلکه به قول‌هایی هم که برای حمایت از ملوان دادند هم عمل نشد. هزینه تیمداری زیاد است و اگر درآمدی نباشد پول‌ها روزی تمام می‌شود.»