کشتی درحال پوست‌اندازی

اولین اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی پس ازبازگشت دوباره محمد بنا به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی از روز چهارشنبه هفته جاری و به مدت ۱۰ روز درخانه کشتی تهران برگزار می‌شود و ۴۴ فرنگی‌کار توسط سرمربی تیم‌ملی برای حضور در سی و نهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی‌فرنگی جام‌جهان پهلوان غلامرضا تختی که روزهای ۴ و ۵ بهمن‌ماه برگزار می‌شود به این اردو دعوت شده‌اند. با نگاهی به اسامی دعوت‌شده‌ها مشخص می‌شود که سرمربی کشتی فرنگی کشورمان نگاه جدی به جوان‌ها داشته و قصد دارد ترکیب تیمش را دگرگون کند. محمد بنا تاکید کرده صلاح نمی‌بیند طلایی‌های المپیک دیگر کشتی بگیرند. او درباره عدم دعوت از چهره‌های شاخص همچون امید نوروزی و قاسم رضایی که زمزمه بازگشتشان به کشتی مطرح شده بود، گفت: «بزرگی این کشتی‌گیران جای خود، اما بعد از دو سال دوری از میادین و با وجود آن همه سال کسب افتخار برای کشور، سخت است که دوباره بخواهند کشتی بگیرند. باید حرمت آنها را نگاه داریم و براساس شرایط‌شان با آنها برخورد کنیم. قرار نیست که همه بزرگان کشتی تا آخر عمرشان کشتی بگیرند. برای پیشرفت و کسب موفقیت در میادین بسیار سختی که پیش‌رو داریم، باید به نسل جدید و جوانان اعتماد کنیم. جایگاه کشتی‌گیران عنوان‌دار ما والا است و آنها می‌توانند به اشکال دیگر همچون مدیریت و مربیگری به کشتی کمک کنند.

من به‌عنوان کسی که سال‌ها در کنار این عزیزان بوده‌ام، صلاح نمی‌دانم که این نفرات دیگر کشتی بگیرند. البته بازهم این موضوع دست من نیست و این خودشان هستند که باید تصمیم نهایی را بگیرند.» بنا که با خبرگزاری «ایسنا» گفت‌وگو کرده بود تاکید می‌کند براساس واقعیت‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد: «قرار نیست که هر کسی که با بنا کار کرده است با بازگشت بنا باز هم تحت هر شرایطی در تیم‌ملی حضور داشته باشد. شاید من پنج سال دیگر می‌آمدم. آن وقت آنها می‌خواستند در ۳۸ سالگی کشتی بگیرند؟ همه کشتی‌گیران را فرزندان خودم می‌دانم و آنها را دوست دارم، اما باید براساس واقعیت‌ها تصمیم‌گیری کنم و احساسی عمل نکنم.» موضوع جوان‌گرایی درصحبت‌های سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد نیز مشهود است.

غلامرضا محمدی با تاکید بر اینکه از کار کردن کنار کشتی‌گیران با انگیزه و جوان لذت می‌برد به خبرگزاری فارس گفته: «برای کشتی‌گیران عنوان‌دار، کادرفنی برنامه‌ریزی کرده که تعدادی ازآنها در جام‌جهان پهلوان تختی و برخی دیگر درتورنمنت‌های بین‌المللی مورد ارزیابی قرارخواهند گرفت. هم من و هم کادر فنی ازکارکردن کنارکشتی‌گیران با انگیزه و جوان لذت می‌بریم و امیدوارم که در پیکارهای قهرمانی جهان که کار بسیار مشکلی را پیش‌رو خواهیم داشت بتوانیم شرایط سنی ملی‌پوشان را پایین بیاوریم تا تیم‌ملی پشتوانه بزرگی برای مسابقات بین‌المللی آینده داشته باشد. با جوان‌گرایی قطعا نتیجه خوبی را رقم خواهیم زد.»