سعید معروف در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت در مورد وضعیت فعلی و آینده خود صحبت و عنوان کرده فعلا به بازنشستگی فکر نمی‌کند. او درخلال تعطیلات سال نوی میلادی گفت: «تعطیلات برای همه بازیکنان، یک امر طبیعی است ولی من در ایران هیچ‌گاه فرصت جشن گرفتن سال نو را نداشتم چون همیشه در اردوی تیم‌ملی بودم. من زندگی خصوصی خودم را دارم و دوست ندارم برای پیاده‌روی بیرون بروم با این حال در فرصت کمی که داشتم، شهر سیه‌نا، فلورانس و برج پیزا را دیدم. اگر در خانه بمانم برایم فرقی نمی‌کند که در آمریکا، برزیل، ایتالیا یا ایران باشم. مردم برای من و عملکردم در والیبال احترام زیادی قائل هستند. بازی‌های خوب ما از جام‌جهانی ۲۰۱۱ آغاز شد که ما توانستیم درمقابل قدرت‌‌های بزرگ جهان بایستیم و نتیجه بگیریم.»

کاپیتان تیم‌ملی در ادامه درخصوص محبوبیت والیبال در ایران نیز گفت: «والیبال درایران، ورزش محبوبی بود ولی از سال ۲۰۱۱، هواداران آن، دیوانه‌وار رشد کردند. بلیت‌های مسابقه همیشه پیش فروش می‌شود و سالن بازی از ۳ یا ۴ ساعت قبل پر می‌شود. من از کسانی که عاشق والیبال و نه فقط نتیجه آن هستند، بسیار سپاسگزارم.» حضور معروف درشبکه‌های اجتماعی و میزان بالای دنبال‌کننده‌های او (یک میلیون و ۶۹۲ هزارو۴۳۶ نفر) موضوع دیگری است که خبرنگار ایتالیایی از او پرسیده است. بازیکن ایرانی در این مورد نیز گفته: «۷۱ درصد از دنبال‌کننده‌‌های من در ایران هستند. خوشبختانه اینستاگرام،‌ جزو معدود شبکه‌های اجتماعی مجاز در ایران است. ۳ درصد هواداران من هم از آمریکا هستند. من پست‌‌های زیادی ندارم چون همه چیز مرتب و خیلی به سرعت درحال تغییر است. با این حال به همه هوادارانم احترام می‌گذارم و به آنها حق می‌دهم که بدانند زندگی خود را در ایتالیا چگونه می‌گذرانم.»

کاپیتان والیبال ایران علاقه‌اش به فوتبال را نیز پنهان نمی‌کند:«من بسکتبال آمریکا را تعقیب می‌کنم و هیچ مسابقه تنیسی را از دست نمی‌دهم، همچنین به فوتبال علاقه دارم و به تماشای لالیگای اسپانیا و لیگ برتر انگلیس هم علاقه‌مندم. فوتبال سری A ایتالیا تا ۱۰ سال قبل، بسیار پرطرفدار بود و من امیدوارم باز هم به آن دوران برگردد. تیم‌های یوونتوس و اینترمیلان در ایران هواداران زیادی داشتند.» او در ادامه از رابطه خوب خود با بازیکنان تیم‌ملی ایران صحبت کرده است: «من ارتباط خوبی با بازیکنان تیم دارم و در سال‌های اخیر نیز مشکلی بین من و بازیکنان تیم نبوده است. من شروع به یادگیری زبان ایتالیایی کرده‌ام. وقتی ایتالیایی یاد بگیرم، می‌توانم شخصیتم را بهتر نشان دهم.»