جدا از مشکلات نوسانات ارز که تقریبا اکثر باشگاه‌ها را آزار داد باشگاه استقلال برای اخراج دو بازیکن خارجی خود یعنی گرو و نیومایر نیز مبلغ هنگفتی را هزینه کرد. این درحالی است که آبی‌ها بدهی‌های بزرگی نیز از قبل داشتند که سررسید آنها مدیران این باشگاه را به دردسر انداخت. این مشکلات تا حدی بود که اردوی آماده‌سازی نیم فصل آنها در قطر لغو شد و آنها برای این منظور به ترکیه رفتند تا هزینه‌های خود را کمتر کنند. اما قبل از اعزام تیم به این اردو بازیکنان استقلال که مطالبات خود را دریافت نکرده بودند تمرین تیم را تحریم کردند تا با این کار فشار بیشتری به مدیران باشگاه وارد شود. بحران مالی در این باشگاه اما دیروز به اوج رسید. مسوولان استقلال قول داده بودند حواله‌های بازیکنان را در هفته جاری پرداخت کنند، اما وقتی موعد پرداخت حواله‌ها رسید، متوجه بسته شدن حساب باشگاه شدند. ظاهرا شخصی که یک‌ میلیارد تومان از باشگاه استقلال طلب داشت، با پیگیری قانونی، حساب باشگاه را بسته است. مسوولان استقلال مدعی شده‌اند که علی فتح‌الله‌زاده در دوران مدیریت خود یک میلیارد تومان ازاین شخص قرض گرفته و صورت‌جلسه پول دریافتی را در هیات‌مدیره مصوب کرده تا اعضا با دریافت این پول موافقت کنند.

در واقع این پول، به حساب بدهی‌های باشگاه اضافه شده، اما مساله این است که پول دریافتی در دفاتر باشگاه ثبت نشده است. به این ترتیب مسوولان استقلال که درگیر جذب بازیکن و پرداخت مطالبات بازیکنان بودند، باید در دادگاه حاضر شده و نسبت به این موضوع از خود دفاع کنند.  در همین حال مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن نیز که چک استقلالی‌ها برای خرید مرتضی تبریزی را برای دومین بار بی‌محل دید مدیران این باشگاه را تهدید کرد. سعید آذری که از نقد نشدن چک ۹۰۰ میلیون تومانی دوم باشگاه استقلال بسیار ناراحت و عصبانی بود به خبرگزاری فارس گفت: «درباشگاه استقلال ظاهرا گوش شنوایی وجود ندارد. کاش یک مرد آنجا بود که جواب مردم را می‌داد. باشگاه استقلال باز هم خلف وعده کرده و چک دوم بابت خرید مرتضی تبریزی را نقد نکرده است.

ما تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم و قرار شد که براساس آن به ازای تاخیر در پرداخت چک ۵۰ درصد به مبلغ چک افزوده شود. چک اول استقلال به دلیل تاخیر ۴۵۰ میلیون تومان به این باشگاه خسارت وارد کرده؛ چک دوم باشگاه هم یک ماه است نقد نشده و بر این اساس ۴۵۰ میلیون تومان دیگر باشگاه استقلال باید ضرر و زیان دهد. به این ترتیب باشگاه استقلال نه تنها ۹۰۰ میلیون تومان را نداده بلکه ۹۰۰ میلیون تومان دیگر نیز باید خسارت دیرکرد و پرداخت را بدهد. فتحی زمانی که می‌خواست تبریزی را از باشگاه ذوب‌آهن بخرد به زمین و زمان تلفن زد تا تبریزی را استقلالی کند اما حالا اینطور رفتار می‌کند. »