در همین یکی، دو هفته اخیر لیگ‌برتر شاهد چندین مورد از این حواشی بوده‌ایم که زنگ خطر برای والیبال ایران را به صدا در آورده است. استعفاها و تهدیدهای متعدد باشگاه‌ها برای کناره‌گیری از لیگ‌برتر همگی نشان از نبود چارچوب مشخص برای لیگ والیبال است. در این میان یکی از اصلی‌ترین دلایل وجود حواشی مساله داوری‌ها است که در نتیجه آن شاهد درگیری میان هواداران و خود تیم‌ها هستیم. امیدوار حاتمی رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون والیبال درخصوص تاثیر داوری‌ها در به‌وجود آمدن حواشی و نحوه اعتراض به داوری‌ها در ایران به «ایسنا» گفته: «درمسابقات خارجی و بین‌المللی نحوه اعتراض‌ها کاملا متفاوت با ایران است و این اعتراضات بدون هیچ بی‌احترامی و حرکت اضافی صورت می‌گیرد اما متاسفانه در کشور ما این‌طور نیست. در خارج از ایران والیبال خانواده‌ای است که همه اعضای آن به هم احترام می‌گذارند و کسی که درخصوص نظرات داوری از داور جواب می‌خواهد کاپیتان تیم‌ها است.

حتی کاپیتان هم برای اعتراض باید از داور اجازه بگیرد، اتفاقی که در کشورهایی با والیبال پیشرفته رخ می‌دهد. مسلما گزینه دومی که باید برای جلوگیری از حواشی صورت بگیرد دقت در چیدمان داوران اول و دوم است که فدراسیون آنها را انتخاب می‌کند. ازسوی دیگر هم متاسفانه مربیان ما به‌جای همکاری با داوران جوان به اعتراض‌هایی که صورت می‌گیرد دامن می‌زنند که این کارها جو سالن‌های والیبال را ملتهب می‌کند.» قوچان‌نژاد سرمربی تیم والیبال پیام مشهد نیز در خصوص فحاشی و درگیری طرفداران تیم‌ها در لیگ‌برتر گفت: «در بازی مقابل شهروند اراک سرمربی این تیم نیز بابت اشتباهات داوران خط با من همدل بود، سر همین امتیازات از دست رفته و روی یک پوئن چهار کارت قرمز دریافت کردیم که شیرازه تیم از هم پاشید.

اگر بخواهیم لیگ برتر والیبال را بهتر به پایان برسانیم باید عدالت بیشتری اجرا شود. با اشتباه‌های متعدد داوران بازیکنان عصبی می‌شوند و این موضوع به تماشاگران نیز سرایت پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد والیبال ایران هر چقدر که در کسب نتیجه موفق عمل کرده در مباحث اولیه انضباطی دچار ضعف و نقاط تاریک زیادی است که باید درمورد آنها بحث شود. شاید اگر کمی جدی‌تر در مباحث پایه‌ای والیبال تصمیم‌گیری شود تا حدود زیادی شاهد برچیده شدن سایه حواشی از لیگ خواهیم بود.»