محسن مسلمان، چهارمین و آخرین ستاره‌ای است که توسط برانکو در لیست مازاد قرار داده شد و سرانجام بالاجبار پرسپولیس را ترک کرد. پیش از او رامین رضاییان، پیام صادقیان و محمد عباس‌زاده هم به‌عنوان بازیکنانی محبوب، مورد غضب پروفسور قرار گرفتند و از پرسپولیس رفتند. عباس‌زاده پس از جدایی از پرسپولیس، راهی راه‌آهن، سایپا و نساجی شد. او در راه‌آهن عملکرد ضعیفی داشت؛ اما در نساجی توانست با ۲۴ گل آقای گل شود، سپس به سایپا پیوست و عملکرد خوبی هم به ثبت رساند؛ اما باتوجه به نیاز نساجی، به این تیم بازگشت و به همراه هم‌تیمی‌ها نساجی را به لیگ برتر رساند. می‌توان گفت او بهترین سرنوشت را در این لیست ۴ نفره داشته است. اما رامین رضاییان داستان جنجالی‌تری داشت. ستاره پرسپولیس در لیگ پانزدهم، در پایان فصل قراردادش با قرمزها را فسخ کرد و به ترکیه رفت؛ ولی از پیوستن به ریزه اسپور پشیمان شد و تمام تلاشش را کرد تا با واسطه قراردادن افراد، نظر برانکو را جلب و به پرسپولیس برگردد.

اما اوضاع برای او هیچ‌وقت مثل قبل نشد و سرانجام پس از جدال با الوحده، رضاییان برای همیشه از پرسپولیس اخراج شد. او که با پیوستن به اوستنده آرزوی بازی در اروپا را محقق کرده بود، حالا به قطر آمده و البته مهره محبوب کی‌روش هم هست.پیام صادقیان، یکی دیگر از بازیکنانی است که در لیست مازاد برانکو قرار گرفت و در پایان لیگ چهاردهم از پرسپولیس جدا شد. او لیگ پانزدهم و شانزدهم را در نفت تهران و ماشین‌سازی گذراند؛ اما بعد از ایجاد حواشی مختلف، راهی فوتبال ترکیه شد و حالا در بازگشت از ترکیه شاگرد علی کریمی در سپیدرود شده به این امید که جادوگر بازهم این استعداد بی‌بدیل فوتبال ایران را زنده کند. جنس رفتارهای او به مسلمان شبیه بود و بعد از شروع سرکشی‌های مهندس قرمزها بارها سرنوشت پیام به او یادآوری شد اما کو گوش شنوا؟ در بین این ۴ بازیکن، محسن مسلمان بیش از همه‌شان تشویق شد و برخی هواداران بارها برانکو را بابت نیمکت‌نشینی این بازیکن بازخواست کردند؛ اما حالا و سرنوشت او نشان می‌دهد برانکو در تصمیمش محق بوده است.

نکته‌ای که پیش از این هم توسط بسیاری از کارشناسان مورد تحلیل قرار گرفته بود اینکه، ستاره‌های مستعد قدر موقعیت خاص خود در باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس را نمی‌دانند و بعد از جدایی وحضور در باشگاه‌های کوچک‌تر و دور شدن از کانون توجهات شرایط برای آنها سخت و بعضا غیرقابل تحمل خواهد بود. نکته‌ای که سعید آذری، مدیرعامل ذوب‌آهن هم پیش از این به آن اشاره کرده و از او خواسته بود پرسپولیس را فراموش کرده و خود را با موقعیت جدید وفق دهد. حال باید دید اگر شایعه حضور او در سپاهان جدی باشد آیا زیرنظر امیر قلعه‌نویی می‌تواند بار دیگر به همان مهندس خوش فکر فوتبال ایران تبدیل شود یا در مسیری نزولی به حرکت خود ادامه خواهد داد.