آزمون اما در رده باشگاهی در فوتبال روسیه رشد کرد و طی ۶ سال اخیر چند بار میان باشگاه‌های روبین‌کازان و رستوف جابه‌جا شد. این درحالی است که دراین سال‌ها اخبار زیادی حول او وجود داشت مبنی بر اینکه باشگاه‌های بزرگ دنیا از جمله لیورپول، لاتزیو و حتی چند باشگاه از بوندس لیگای آلمان خواهان خرید وی هستند. این اخبار تا مدت‌ها در رسانه‌ها منتشر می‌شد اما سردار دست آخر در یکی از این دو تیم ماندگار می‌شد. یکی از دلایلی که گفته می‌شد مانع خروج آزمون از لیگ فوتبال روسیه به شمار می‌آمد، قربان بردیف سرمربی او در تیم‌های روبین‌کازان و روستوف بود که اجازه جدایی به این بازیکن را نمی‌داد. اما حضور در جام‌جهانی روسیه به همراه تیم‌ملی و جام‌ملت‌های آسیا که تورنمنت اخیر با درخشش او و با زدن ۴ گل همراه شد باعث شد تا این بازیکن با پیشنهاد‌های جدیدی روبه‌رو شود. این اتفاق در حالی رخ داد که باشگاه روبین‌کازان با مشکلات مالی بزرگی روبه‌رو  بود. ابتدا عنوان شد تیم ولورهمپتون انگلیس که در لیگ برتر این کشور حضور دارد حاضر شده برای خرید آزمون چیزی حدود ۱۰ میلیون یورو پرداخت کند.

درحالی‌که خیلی‌ها در کشور تصور می‌کردند بعد از جهانبخش، عزت‌اللهی و انصاری‌فرد، آزمون چهارمین لژیونر فوتبال ایران در انگلیس خواهد شد اما به یکباره باشگاه روبین‌کازان و آزمون موضع خود را تغییر داده و تیم زنیت سن پترزبورگ را انتخاب کردند. در نهایت این انتقال قطعی شد تا سردار فرصت حضور در لیگ‌های معتبری مثل انگلیس را از دست بدهد و همچنان ستاره فوتبال درجه دو اورپا در روسیه باشد. این درحالی است که ارزش قرارداد انتقال سردار آزمون به زنیت سن‌پترزبورگ حدود ۱۲‌میلیون یورو و به مدت ۵/ ۳ سال اعلام شده است. موضوع این انتقاد درسایت اسپورت روسیه نیز بازتاب داشته است. این رسانه نوشته: روبین‌کازان قصد داشت تا بهترین بازیکن خود را به تیم‌های اروپایی بفروشد اما در نهایت سردار به زنیت سن‌پترزبورگ انتقال یافت.

پیشنهادهای دقیقی در روبین‌کازان برای خرید سردار آزمون وجود داشتند. کازانی‌ها پیشنهاد ولورهمپتون انگلیس را مورد بررسی قرار دادند که خواهان انتقال قرضی سردار آزمون تا پایان فصل جاری به ارزش ۲ میلیون یورو با احتمال خرید قطعی بودند. در این میان روبین‌کازان با توجه به نبود ضمانت خرید قطعی سردار آزمون توسط ولورهمپتون پیشنهاد این تیم انگلیسی را رد کرد. سردار آزمون در صورت رفتن به ولورهمپتون اگر با مصدومیت یا عدم جلب رضایت کادر فنی تیم ولورهمپتون مواجه می‌شد باید دوباره به روبین‌کازان باز می‌گشت.