هر دو تیم در پایان نیم‌فصل با سپاهان هم‌امتیاز بودند و صرفا به‌خاطر تفاضل گل کمتر پشت سر این تیم اصفهانی باقی ماندند. هر دو تیم هم در دور رفت نمایش‌های جذابی داشتند و تحسین منتقدان را برانگیختند. به اینها باید رابطه استاد و شاگردی برانکو و یحیی گل‌محمدی و البته عطش عمومی برای تماشای یک مسابقه لیگی بعد از حدود دو ماه وقفه را اضافه کرد تا روشن شود با چه مسابقه جذابی مواجه خواهیم بود. به هر حال سرخپوشان امروز اولین بازی لیگی‌شان را بعد از باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی انجام خواهند داد، هرچند آنها در جام‌حذفی برابر سپیدرود به میدان رفتند و نمایش بدی هم نداشتند. با توجه به اینکه مهدی ترابی در آخرین بازی‌اش برای سایپا چهار اخطاره شد، بازی امروز را به دلیل محرومیت از دست می‌دهد.

همچنین ماریو بودیمیر هم که یک نیمه بازی امیدوارکننده مقابل سپیدرود داشت، با مصدومیتی جزئی دست به گریبان است و شاید بازی با پدیده را از روی نیمکت آغاز کند. همین‌طور بشار رسن‌هم که با تاخیر از عراق برگشت، به احتمال فراوان مورد تنبیه انضباطی برانکو قرار می‌گیرد و شاید حتی برای بازی به‌عنوان مهره جانشین هم شانس چندانی نداشته باشد. با این وجود بعید است برانکو برای چیدن ترکیب اصلی‌اش مشکل خاصی داشته باشد. او امروز از بین خریدهای جدیدش قطعا از مهدی شیری و سروش رفیعی استفاده خواهد کرد و البته کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی هم به ترکیب برمی‌گردند. برانکو هم که در رشت محرومیت انضباطی‌اش را پشت‌سر گذاشته، امروز دوباره کنار خط می‌ایستد و جای برادر خونسردش(!) را می‌گیرد. پدیده‌ای‌ها بعد از مشکلات مالی چشمگیری که در نیم‌فصل اول داشتند، حالا به بخش‌خصوصی واگذار شده‌اند، بنابراین از نظر روحی در شرایط خوبی به سر می‌برند.

یحیی چه گفت؟

یحیی گل‌محمدی، سرمربی پدیده در نشست خبری پیش از این مسابقه گفت: «در نیم‌فصل نخست نشان دادیم تیم باکیفیتی هستیم و با وجود مشکلات، عملکرد خوبی داشتیم. خود من و بازیکنانم آرزوهای زیادی برای نیم‌فصل دوم داریم. من شخصا دوست دارم تیمم هجومی بازی کند اما در هر صورت مقابل تیم قدرتمندی مثل پرسپولیس در خیلی از دقایق بازی مجبوریم دفاع کنیم.»

برانکو چه گفت؟

گذشته از تعارفات معمول نشست‌های خبری، کنفرانس دیروز برانکو عمدتا به حواشی اختصاص داشت. او در مورد پیوستن گادوین منشا به استقلال گفت: «این سوال مربوط به باشگاه استقلال و کادر فنی آن است چون آنها این بازیکن را جذب کرده‌اند. ما از منشا تشکر کردیم و برای او آرزوی موفقیت داریم.» برانکو در مورد جدال همیشگی‌اش با کارلوس کی‌روش و این شایعه که پیشنهاد آشتی را رد کرده هم گفت: «هرگز با من در این مورد صحبت نشده است. کسی پیش من نیامده است. من به ایران نیامده‌ام که با کسی بجنگم، من آمد‌ه‌ام تا تجربیاتم را در اختیار فوتبال بگذارم نه اینکه مردم را به جان هم بیندازم.» برانکو  به خبر پیشنهاد الاهلی عربستان هم این‌طور واکنش نشان داد: «همان‌طور که برای بازیکنانم پیشنهاد می‌آید برای من هم پیشنهاد آمده است. فکر می‌کنم دو روز پیش در این مورد صحبت کردم. من کسی بوده‌ام که در ۳ کشور قهرمان شده‌ام، با کرواسی سوم جهان شده‌ام، با ایران به مقام سوم جام ملت‌های آسیا رسیدم، در بازی‌های آسیایی بوسان قهرمان شدم و تیمم به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده. طبیعی است برایم پیشنهادهایی می‌آید و این چیز عجیبی نیست.»