مدیران ورزشگاه آزادی، آگهی می‌گیرند

دیدار استقلال تهران برابر ذوب آهن در شرایطی در استادیوم آزادی برگزار شد که برای چهارمین مرتبه مسوولان ورزشگاه آزادی و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی که زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان است، اقدام به نصب تابلوهای تبلیغاتی در ورزشگاه آزادی کردند تا سازمان لیگ که طبق قانون این وظیفه را عهده‌دار است با مشکل عجیبی روبه‌رو شود. برای حل این موضوع و رسیدن به راه حلی تعاملی روز یکشنبه صادق درودگر، رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال با علی اکبر شعبانلو، مدیر مجموعه ورزشی جلسه‌ای برگزار کرد؛ جلسه‌ای که ابتدا اطلاعاتی از آن در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفت؛ ولی حالا صادق درودگر در گفت‌وگو با ورزش‌سه توضیحات جالب توجه و البته عجیبی در این مورد ارائه داده است؛ توضیحاتی که هر چند ابعاد کامل این ماجرا را روشن نمی‌کند ولی می‌تواند پرده از اختلافاتی بردارد که برای جذب منابع مالی میان سازمان لیگ و مجموعه ورزشی آزادی ایجاد شده است.

درودگر می‌گوید: «آقای شعبانلو می‌گوید پرسپولیس و استقلال به ورزشگاه آزادی بدهکار هستند و باید با مدیران مجموعه به توافق برسند. من هم اشاره کردم با توجه به اینکه پدر خانواده یعنی وزیر ورزش، هم پدر استقلال و پرسپولیس است و هم پدر سازمان تجهیز و توسعه اماکن ورزشی، این مشکل باید خانوادگی حل شود. اینکه به این روش‌ها ورود کنیم به صلاح ورزش کشور نیست و بهتر است هر کاری از روش خودش انجام شود. ایشان هم گفتند که اگر پرسپولیس و استقلال بدهی‌های‌شان را بدهند، ما وارد نمی‌شویم؛ ولی اگر نیایند دخالت می‌کنیم و همین روال را ادامه می‌دهیم.»

دربی بدون تبلیغ

 درودگر سپس به ماجرایی عجیب‌تر اشاره می‌کند: «در بازی استقلال و ذوب‌آهن نماینده سازمان لیگ به مدیران ورزشگاه می‌گوید کاری که شما انجام می‌دهید تخلف است ولی آنها به این موضوع اهمیتی ندادند. حتی گفته‌اند که در دربی هم تبلیغات می‌کنیم و چراغ‌های LED را خاموش می‌کنیم!» رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در ادامه حرف‌های ناامیدکننده‌ای در مورد این گره جدید به زبان می‌آورد؛ گرهی که در فضای صعب اقتصادی فعلی، کار را برای باشگاه‌ها از جمله پرسپولیس و استقلال بسیار دشوارتر از قبل می‌کند: «فضایی که من می‌بینم تعاملی نیست. امیدوارم با دخالت وزیر، آقای داورزنی و آقای کریمی (مدیر شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی) این مشکل حل شود. به آقای تاج در این زمینه نامه داده و او را در جریان اتفاقاتی که رخ داده است، قرار دادم. حالا دیگر قرار شده ما وارد نشویم و فدراسیون فوتبال از طریق وزیر ورزش پیگیری کند. اینجا خیابان نیست که ما با ماموران شهرداری درگیر شویم. باید در فضایی که مذاکره و تعامل در آن وجود دارد، عمل کنیم. همه باید متوسل به حق باشیم و باید در چارچوب خودمان عمل کنیم. این کار تخلف است و به خاطر ناآشنایی با قوانین حاکم بر فوتبال رخ می‌دهد.»

قوز بالای قوز

به هر حال اتفاقی که اکنون رخ داده، باشگاه‌ها را که در حالت عادی هم به سهم‌شان از تبلیغات محیطی اعتراض داشتند در وضعیت به مراتب بدتری قرار داده است به نظر می‌رسد بدهی انباشته پرسپولیس و استقلال در این میزبانی در ورزشگاه آزادی به یک دردسر بزرگ برای آنها تبدیل شده است.