رنار بعد از جام‌ملت‌های آفریقا در ایران؟

معرفی، تا قبل از نوروز

رنار که دیدار تیم‌ملی فوتبال ایران و ژاپن را در ورزشگاه هزاع بن زاید از نزدیک تماشا کرد در اواخر تیرماه سال آینده (جام‌ملت‌های آفریقا از ۳۱ خرداد تا ۲۸ تیر برگزار می‌شود) قراردادش با فدراسیون فوتبال مراکش به پایان می‌رسد و ظاهرا در این زمینه هم با مسوولان فدراسیون فوتبال ایران به توافقات مثبتی رسیده است. از طرفی فدراسیون فوتبال ایران تصمیم دارد تا ۴ روز آینده یعنی تا ۲۹ اسفند سرمربی تیم‌ملی را معرفی کند و هیچ بعید نیست نام رنار به‌عنوان سرمربی جدید تیم‌ملی معرفی شود.  اگر چه شاید این سوال به‌وجود بیاید که چطور قبل از برگزاری جام‌ملت‌ها نام مربی یک تیم‌ملی دیگر به‌عنوان سرمربی جدید تیم‌ملی ایران اعلام شود اما ظاهرا در مذاکرات طرفین این موضوع هم لحاظ شده که نام این مربی به‌عنوان مربی بعدی تیم‌ملی معرفی شود.

فدراسیون عجله‌ای ندارد

حتی از نحوه برخورد فدراسیون هم این‌گونه بر می‌آید که خیلی نگران از دست دادن زمان برای انتخاب سرمربی نیست و قصد دارد با آرامش و به وقتش انتخاب نهایی را انجام بدهد. مهدی تاج می‌گوید: «هیچ کسی به ما برای انتخاب سرمربی تیم‌ملی توصیه تعجیل نکرده است. ما فیفا دی اول فروردین‌ماه را در اختیار لیگ گذاشتیم و فیفا دی دوم را حتما شرکت خواهیم کرد. ما از ابتدا هم اعلام کردیم که سرمربی تیم‌ملی به فیفا دی اول یعنی فروردین ماه نمی‌رسد. ما حتی اگر سرمربی تیم‌ملی را انتخاب می‌کردیم تلاش این بود که فیفا دی فروردین را به سازمان لیگ بدهیم که آنها فشردگی بازی‌ها را کم کنند چون واقعا من بر این باور هستم که تیم‌های ما متضرر می‌شوند چون نمی‌توانند ۳ روز یکبار بازی برگزار کنند.»

وزارت: دخالت نمی‌کنیم

در این میان وزارت ورزش هم هرگونه دخالت در این انتخاب را رد کرده است. داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره انتخاب سرمربی تیم‌ملی فوتبال گفت: «وزارت ورزش به این موضوع ورود نمی‌کند؛ نه در فوتبال و نه در سایر رشته‌ها مسوولیت این موضوع با فدراسیون است و وزارت ورزش فقط یک نظارت کلی می‌کند.»