حسینی فیکس دربی شد؟

معمای گلر اصلی

ماه‌ها بود که مهدی رحمتی درون دروازه آبی‌ها قرار می‌گرفت و گمان می‌رفت حسین حسینی هم دیگر با نیمکت‌نشینی کاملا خو گرفته است. حسینی قصد داشت در پنجره زمستانی استقلال را ترک کند، اما مشتری مناسبی برای او وجود نداشت و دریافت رضایتنامه هم برای این بازیکن دشوار بود. به این ترتیب گلر جوان آبی‌ها تصمیم گرفت تا پایان فصل صبر کند و پس از آن به‌عنوان بازیکن آزاد، بدون دردسر راهی تیم جدید شود. شاید همین مساله هم بود که باعث شد حسینی آرام بگیرد و بر خلاف گذشته، در قبال نیمکت‌نشینی‌اش غرولند نکند. به این ترتیب همه چیز برای شفر ختم به خیر شده بود؛ او یک گلر اول خوب داشت و یک گلر دوم قابل اتکا که سکوت کرده بود و چیزی نمی‌گفت. با این وجود شفر به شکل ناگهانی تصمیم گرفت برای بازی با فولاد خوزستان، حسینی را به دروازه بازگرداند. گلر رکوردشکن آبی‌ها البته در آن بازی نتوانست کلین‌شیت کند و به نیمکت برگشت. پس از آن رحمتی یکی از بدترین شب‌های عمرش را برابر الدحیل قطر پشت‌سر گذاشت و سه گل خورد.

به این ترتیب بار دیگر شفر دروازه‌بان تیمش را عوض کرد و برای بازی با نفت مسجدسلیمان، حسین حسینی را در ترکیب گنجاند. از قضا حسینی در این بازی کلین‌شیت کرد و در دقایق پایانی یک موقعیت تک‌به‌تک کامل را هم از مهاجم حریف گرفت تا استقلال در کورس باقی بماند. به این ترتیب خیلی‌ها گمان کردند قطعا دروازه‌بان ثابت استقلال در دیدار با العین، خود حسینی خواهد بود. شفر اما نشان داده اعتقاد بسیار زیادی به مهدی رحمتی دارد و جایگاه این دو نفر در ذهن او یکسان نیست. بنابراین در همان نشست خبری قبل از بازی با العین رسما اعلام کرد دروازه‌بان تیمش مهدی رحمتی است؛ گلری که مقابل نماینده امارات هم موفق به حفظ دروازه‌اش نشد تا حالا استقلال عملا در آستانه حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته باشد.

پس از آن شفر دوباره سر یک دوراهی بسیار بزرگ قرار گرفت و نهایتا برای بازی با نساجی دوباره حسینی را فیکس کرد. در نهایت هم مطابق انتظار، در این بازی نسبتا آسان حسینی کلین‌شیت کرد تا یک گام بلند به سمت حضور ثابت در دربی نوروزی تهران بردارد. با وضعی که پیش آمده، دیگر دست زدن به او برای دربی خیلی کار سختی خواهد بود. این درحالی است که همه می‌دانیم دروازه‌بان و رهبر اصلی استقلال از نظر شفر، مهدی رحمتی است و او تمایل دارد در بزرگ‌ترین بازی فصل، کاپیتان محبوبش را به‌عنوان طلایه‌دار تیم به زمین بفرستد. به هر حال با شرایط موجود به نظر می‌رسد فرصت استثنایی حضور در دربی به حسینی داده خواهد شد و او بخت آن را دارد که با درخشش برابر پرسپولیس، شاید کل معادلات فصل آینده را به هم بزند و برای مدت طولانی آبی‌پوش باقی بماند.

مشکل شفر با حسینی چیست؟

فاصله فنی مهدی رحمتی و حسین حسینی چقدر است؟ با همه اختلاف نظرها بعید به نظر می‌رسد این فاصله آنقدرها زیاد باشد. به هر حال حسینی هم گلر خوبی است، اما اینکه شفر به‌عنوان یکی از کاشفان الیور کان این‌طور به رحمتی دل بسته، یک دلیل غیرفنی دارد. در حقیقت مربی آلمانی، رحمتی را یک لیدر واقعی می‌داند و همیشه از اینکه حسینی خیلی کم با مدافعان تیم و سایر همبازیانش حرف می‌زند شکایت داشته است. شفر این موضوع را به دفعات به خود حسینی گفته و چند ماه پیش هم در یک مصاحبه علنا به آن اشاره کرد.