نوروز متفاوت سرخابی‌ها

پرسپولیس

سرخپوشان امسال یک عیدی حقیقی به هواداران‌شان دادند. آنها روز دهم فروردین دربی را بردند و روز پانزدهم هم برابر پیکان به یک برتری ارزشمند دست یافتند. به این ترتیب فاصله پرسپولیس با استقلال که در پایان سال ۹۷ فقط ۲ امتیاز بود، به ۷ امتیاز افزایش پیدا کرد. به علاوه نشانه‌های فنی روشنی هم در تیم برانکو دیده شد. خریدهای جدید در این دو بازی بیش از گذشته خودی نشان دادند. محمد نادری در سمت چپ به یک پدیده تبدیل شده است، مهدی ترابی بهترین بازی‌اش را برای مصاف با استقلال کنار گذاشت، سروش رفیعی بسیار بهتر از قبل دیده شد و حتی بودیمیر هم حداقل مقابل پیکان نشان داد یک بازیکن بی‌خاصیت نیست. مهاجم کروات قرمزها در این دیدار یک پنالتی گرفت و یک پاس گل دیدنی داد تا نشان بدهد گاهی می‌شود روی او حساب کرد.

این درخشش مخصوصا به خاطر همزمانی با روزهای بد گادوین منشا در استقلال حائز اهمیت است؛ بازیکنی که با صلاح‌دید برانکو از پرسپولیس رفت و به استقلال پیوست، اما این روزها چیز خاصی از خودش نشان نمی‌دهد. اگر از مشکلات مالی صرف‌نظر کنیم، در پرسپولیس فعلا همه چیز خوب است، غیر از مصاحبه عجیب‌وغریب امید عالیشاه که بعد از بازی با پیکان هواداران را شوکه کرد. عالیشاه که در نیم‌فصل اول جزو خوب‌های پرسپولیس بود و عنوان بهترین پاسور لیگ را هم به خودش اختصاص داد، در نیم‌فصل دوم با ورود خریدهای جدید نیمکت‌نشین شده است. این بازیکن که برابر پیکان هم به بازی گرفته نشد، در پایان دیدار گفت حرف‌های شنیدنی زیادی در مورد دلایل بازی نکردنش دارد که آخر فصل به زبان می‌آورد. این مصاحبه تهدیدگونه، موجی از خشم و اعتراض هواداران را علیه خود امید به‌دنبال آورد و خیلی‌ها از او خواستند از عاقبت بازیکنانی مثل پیام صادقیان، رامین رضاییان یا محسن مسلمان درس بگیرد.

استقلال

باخت در دربی باعث شد بسیاری از زخم‌های چرکین باشگاه سر باز کند. نقش‌آفرینی مهدی رحمتی در تغییر پنالتی‌زن استقلال برابر پرسپولیس که باعث شد به‌جای پاتوسی، فرشید اسماعیلی ضربه را بزند و از دست بدهد، طغیان هواداران علیه رحمتی را به‌دنبال آورده است؛ تا جایی که هم در پایان همان بازی علیه او شعار «حیاکن، رهاکن» سر داده شد و هم در دیدار با سایپا این شعارها با وجود نیمکت‌نشینی رحمتی ادامه یافت. همچنین بعد از باخت به پرسپولیس، اخبار زیادی مبنی بر درگیری در رختکن استقلال منتشر شد؛ دعواهایی که گویا یک سر آن فرشید اسماعیلی بوده و یک سر دیگرش بازیکنان خارجی تیم. خروجی این جنجال هم جریمه نقدی بسیاری از بازیکنان متخلف تیم و البته اخراج موقت فرشید باقری از باشگاه بود. در چنین بلبشویی، مهدی قائدی هم بیکار نماند و پس از آگاهی از عدم حضورش در لیست دربی، اردوی استقلال را ترک کرد تا او هم فعلا از تیم کنار گذاشته شود. به همه اینها اضافه کنید مداخله عضو پزشکی باشگاه در مسائل فنی تیم را که با واکنش تند فرهاد مجیدی مواجه شد. البته استقلالی‌ها چهارشنبه‌شب جلسه ویژه هیات‌مدیره تشکیل دادند و کوشیدند تا با ژست اتحاد، فعلا فضا را آرام کنند، اما شاید برنامه دشوار تیمی که ظرف دو هفته آینده دو بار باید با الهلال بازی کند و به مصاف سپاهان نیز برود، بر این نمایش آشتی و دوستی فائق بیاید. ریشه‌های بحران استقلال را جای دیگری باید جست‌وجو کرد.