چشم  ایرانی‌ها به نیمکت امید

اکبرمحمدی سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال دیروز تاکید کرده کمیته فنی باید برای ادامه کار با کرانچار به اجماع برسد: «ما به‌دنبال کنترل و نظارت فنی تیم‌های ملی هستیم و همه باید در این مسیر حرکت کنیم که تیم‌های ما در تورنمنت‌های بزرگ جهانی حاضر شوند. بعد از جام‌جهانی مهم‌ترین تورنمنتی که ما پیش‌رو داریم المپیک است. با توجه به امکاناتی که در اختیار این تیم گذاشته شده و ظرفیت‌هایی که وجود دارد، فدراسیون انتظار دارد بهترین عملکرد را از تیم المپیک ببیند و انتظارات در همین راستا است. اینکه چه چیز دیگری مطرح شده است را من نمی‌دانم. البته مشکلاتی در مسیر آماده‌سازی تیم امید وجود داشته اما فراموش نکنید این مشکلات با دوره‌های گذشته مثل زمانی که تیم در اختیار وینگو بگوویچ، غلامحسین پیروانی و حتی محمد خاکپور بود متفاوت شده است.»

ابراهیم قاسم‌پور پیشکسوت فوتبال کشورمان نیز معتقد است که با عملکرد تیم فوتبال امید ایران در مرحله اول انتخابی المپیک ۲۰۲۰، نمی‌توان امید چندانی به صعود این تیم به المپیک داشت. او به خبرگزاری تسنیم گفت: «باید به‌عنوان تیم اول صعود می‌کردیم، اما با اما و اگر و به‌عنوان تیم دوم به دور بعد رسیدیم. تیم المپیک شرایط خوبی ندارد و درمرحله بعد با تیم‌های سخت‌تری مواجه می‌شود. با این شرایط نمی‌توان خیلی به سرنوشت این تیم خوش‌بین بود. چیزی که ما دیدیم، دورنمای روشنی به ما نمی‌دهد. یمنی را بردیم که درجنگ است و کارنامه‌ای درفوتبال ندارد. تیم ما باید به مراتب قوی‌تر و بابرنامه‌تر باشد تا شانس‌مان را برای صعود به المپیک بیشتر کنیم. موافق تغییرات درکادرفنی این تیم هستم. نباید فرصت را از دست بدهیم و باید یک مربی بیاوریم که ازاین تیم شناخت کافی داشته باشد.»

از سوی دیگر فریدون اصفهانیان، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال تاکید کرده تصمیم اتخاذ شده  درباره کرانچار و سرمربی تیم‌ملی باید به هیات‌رئیسه بیاید: «درخصوص سرمربی تیم‌ملی المپیک هنوز صحبتی با اعضای هیات‌رئیسه نشده است. جلساتی هم که قرار است برای بررسی عملکرد این تیم و کرانچار برگزار شود، هرنتیجه‌ای به‌دنبال داشته باشد باید در هیات‌رئیسه مطرح و تصمیم نهایی اعلام شود. درباره انتخاب سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان و مطرح شدن گزینه‌ها دررسانه‌ها نیزباید بگویم هیچ‌کدام از گزینه‌هایی که مطرح شده تا این لحظه درست نیست و فقط گمانه‌زنی است.»