حال والیبال ملی ایران خوب است

اما با اعلام امیر خوش‌خبر سرپرست تیم‌ملی والیبال، زمان اضافه شدن لژیونرها به تمرینات تیم‌ملی مشخص شد و به این ترتیب سعید معروف، مجتبی میرزاجانپور و مرتضی شریفی، روز شنبه ۳۱ فروردین ماه و همچنین محمدجواد معنوی‌نژاد و فرهاد قائمی نیز دوم اردیبهشت ماه به تمرینات تیم‌ملی ملحق می‌شوند. این درحالی است که سرمربی صربستانی تیم‌ملی و بازیکنان ملی‌پوش به آینده تیم و نتیجه‌گیری دراین مسابقات بسیار خوش‌بین هستند. کولاکوویچ با تاکید براینکه ملی‌پوشان نسبت به پارسال آماده‌تر هستند درمورد وضعیت آنها گفته: «اگر مقایسه کنیم نسبت به سال گذشته بازیکنان تیم‌ملی مخصوصا تیم دوم ما آمادگی بهتری دارند. از همه آنها خیلی تشکر می‌کنم که شرایط را درک کرده و با وضعیت خوبی وارد اردوها شده‌اند که همین موضوع باعث امیدواری ما می‌شود. تمرینات ما تا زمان شروع مسابقات ادامه دارد و سعی می‌کنیم خود را به شرایط آرمانی برسانیم.

البته همان‌طور که می‌دانید شرایط ما با سایر تیم‌ها متفاوت است و نتوانسته‌ایم مسابقات دوستانه را پیش از لیگ ملت‌ها برگزار کنیم چون رقابت‌های اروپایی درحال برگزاری است و این امکان وجود نداشت اما سعی می‌کنیم خودمان را با تیم‌های دیگر هماهنگ کرده و روند خوبی داشته باشیم.» پیمان اکبری مربی تیم‌ملی والیبال و دستیار کولاکوویچ نیز جوانگرایی در تیم‌ملی را عامل بزرگی برای نتیجه‌گیری درمسابقات پیش‌رو می‌داند و به آینده خوش‌بین است. او نیز گفته: «سال پرفشار و سختی در پیش داریم. لژیونرها هنوز به تیم اضافه نشده‌اند و اردوها با بازیکنان داخلی درحال برگزاری است. ۸۰ درصد این بازیکنان جوان هستند. خوشحالم که جوانان با انگیزه بالایی وارد اردو شده‌اند و کیفیت خوبی درتمرینات دارند. این جوانان نشان داده‌اند که می‌توانند پشتوانه خوبی برای تیم‌ملی باشند. با توجه به اینکه درابتدای تمرینات و بدنسازی هستیم ولی کارهای تیمی را نیز به خوبی پیش می‌بریم.»

محمد موسوی بازیکن تاثیرگذار و سرعتی‌زن تیم‌ملی نیز تاکید کرده به این تیم فعلی خوش‌بین است:«تاکنون این سطح آمادگی را در آغاز اردوها تجربه نکرده بودم. جوان‌های خوبی به اردو آمده‌اند و از روز اول اردو همه تیم با آمادگی ۸۰ - ۹۰ درصدی تمریناتشان را پیش می‌برند.شخصا به این تیم خوش‌بین هستم، لژیونرهای ما بیشتر شده‌اند و جوانانی هم که الان در تیم هستند فوق‌العاده با استعدادند. این یک روند طبیعی است که همیشه درحال چرخش است، بازیکنان جوان می‌آیند و جایگزین بزرگ‌ترهای تیم‌ می‌شوند. امسال در مسابقات لیگ ملت‌ها دو هفته میزبانی هم داریم و سفرهای دور نداریم که نسبت به سال گذشته خیلی بهتر است. الان شرایط خوبی وجود دارد با این حال باید والیبال از نظر مدیریتی هم بهتر شود تا پیشرفت کنیم.»