استقلال و ذوب در رویای دبل

یک بازی کلاسیک

امشب  از ساعت ۱۹:۳۰ استقلال در امارات و در اولین بازی برگشت دورگروهی، میهمان الهلال عربستان خواهد بود. این درحالی است که استقلال در بازی رفت موفق شد این تیم را با نتیجه ۲بریک شکست بدهد و از خطر حذف شدن دور شود. اما بازی برگشت قطعا برای آبی‌ها سخت‌تر خواهد بود، چراکه حریف برای جبران باخت و از دست ندادن صدرجدول به میدان خواهد آمد. درحال‌حاضر استقلال با کسب ۴ امتیاز درمکان سوم جدول قرار دارد، تیم‌های الهلال عربستان و الدحیل قطر نیز به ترتیب با ۶ و ۴ امتیاز اول و دوم هستند و در انتهای جدول نیز العین امارات با ۲ امتیاز قرار دارد. استقلال درصورت برد ۷ امتیازی می‌شود و احتمال دارد به صدر جدول برسد. البته در بازی دیگر این گروه که بین العین امارات و الدحیل قطر از ساعت ۲۰:۳۰ آغاز می‌شود اگر تیم قطری برنده باشد آنها به صدرجدول صعود خواهند کرد.

شکست الدحیل یا تساوی این بازی بهترین اتفاق برای استقلال خواهد بود؛ هر چند درصورت شکست استقلال، شرایط این تیم پیچیده و بازی بعدی آنها مقابل الدحیل در استادیوم آزادی تعیین‌کننده خواهد بود. استقلال در این مسابقه فرشید اسماعیلی را به دلیل محرومیت و همچنین مصدومیت در اختیار ندارد. اللهیار صیادمنش هم به‌خاطر مصدومیت غایب خواهد بود. فرشید باقری هم بعد از اصرارهای شفر بالاخره ازسوی باشگاه بخشیده شد و به امارات رسید اما غیبت او درتمرینات اخیر می‌تواند حکم نیمکت‌نشینی‌اش را صادر کند. زوران مامیچ، سرمربی الهلالی‌ها درآخرین تمرین این تیم حدود یک ساعت مردانش را به انجام تمرین گروهی پشت درهای بسته وادارکرد. هدف او از این کار انجام تمرینات تاکتیکی براساس آنالیز بازی بازیکنان استقلال بوده است. در همین حال روزنامه الشرق‌الاوسط عربستان با انتشار خبری عجیب اعلام کرد انتظار می‌رود سرمربی الهلال در این مسابقه به سه بازیکن کلیدی خود از جمله گومز، مهاجم فرانسوی استراحت بدهد!

جشن صعود در اصفهان

 اما ذوب‌آهن، دیگر نماینده کشورمان که درلیگ قهرمانان شرایط خوبی دارد نیز از ساعت ۲۰ امشب در اصفهان پذیرای الوصل امارات خواهد بود. ذوبی‌ها درمسابقات قبلی خود عملکرد خوبی داشتند و درحال‌حاضر با کسب ۷ امتیاز صدر‌نشین گروه خود هستند. پس از ذوب‌آهن تیم الزورا با ۴ و النصرعربستان و الوصل هر دو با ۳ امتیاز دوم تا چهارم هستند. سبزپوشان اصفهانی در صورت پیروزی در این مسابقه ۱۰ امتیازی می‌شوند و صعود آنها به مرحله یک هشتم قطعی خواهد شد. این درحالی است که الوصل در بازی رفت و درخانه‌اش ۳بریک مغلوب تیم ایرانی شد و بعید است در اصفهان بتواند مقابل حریف حرفی برای گفتن داشته باشند. البته ذوب‌آهن قطعا حریف را دست کم نخواهد گرفت، زیرا این بازی برای تیم اماراتی مسابقه مرگ و زندگی است و در صورت باخت از لیگ قهرمانان حذف خواهد شد. در دیگر بازی این گروه الزورا درعراق از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان النصر عربستان خواهد بود. تساوی دراین بازی نیز به سود سبزپوشان ایرانی است.