آینده مجهول علی دایی

دایی معتقد است مدیران این باشگاه مطالبات خود و بازیکنانش را مطابق آنچه باید وصول می‌شده، پرداخت نکرده‌اند و به همین دلیل ساز جدایی کوک کرده است. وجود مشکلات مالی در فوتبال ایران موضوعی همیشگی بوده اما از آغاز فصل جدید این مشکلات صدچندان شد به‌طوری که بسیاری از باشگاه‌ها به‌دلیل عدم تامین منابع مالی با اعتصاب بازیکنان مواجه شدند. حالا دایی نیز به جمع اعتراض‌کننده‌ها پیوسته و به‌دلیل آنچه که سوءمدیریت در این باشگاه نامید، قصد ترک این تیم را دارد. اما مساله مهم این است که بعد از جدایی دایی از سایپا آینده فوتبالی او چه خواهد شد. تقریبا تمامی اهالی فوتبال می‌دانند که شهریار به‌دلیل شرایط کسب و کارش که در تهران مستقر است، هدایت تیم‌های خارج از پایتخت را قبول نمی‌کند. دایی از زمان ورود به جمع مربیان فوتبال درتیم‌های سایپا، پرسپولیس، صبای قم و نفت تهران حضورداشته و سابقه هدایت تیمی خارج از تهران را نداشته است.

حالا با تاکید او مبنی براینکه سال آینده درسایپا حضور نخواهد داشت آینده نامعلومی دارد چراکه برای فصل بعد به جزسایپا که ‌در تهران حضور دارد، فقط تیم‌های پرسپولیس، استقلال و پیکان هستند که جمع تیم‌های تهرانی را تشکیل می‌دهند. دراین میان دایی جایی در بین تیم‌های سرخابی نخواهد داشت و شیعی مدیرعامل پیکان نیز چند روز پیش اعلام کرد حسین فرکی قطعا مربی فصل آینده این تیم خواهد بود. در این میان شایعه حضورعلی دایی در دو تیم‌مطرح شده است. یکی تیم تراکتورسازی تبریز و دیگری تیم‌ملی فوتبال کشورمان که هردو با ابهامات بزرگی روبه‌رو است. درحالی که گفته می‌شود حضور برخی بازیکنان حاضر در تیم‌ملی باعث اشتیاق دایی برای ملحق شدن به تراکتورسازی خواهد شد اما تماشاگران این تیم درمقاطعی با  شهریار زاویه داشته و  یکی، دو تنش را با او تجربه کرده‌اند.

از سوی دیگر کوچ دایی به تبریز ممکن است به شرایط کسب و کارش لطمه بزند. اما حضور او در تیم‌ملی نسبت به احتمال هدایت تراکتورسازی بعیدتر است. دایی با کی‌روش و بازیکنان تیم‌ملی رابطه خوبی داشت و خیلی‌ها منتظرنشستن مجدد او بر روی نیمکت تیم‌ملی بودند اما از یک سو تمایل جامعه نسبت به حضور مربی خارجی قدرتمند و از سوی دیگر واکنش‌های مدیران فدراسیون فوتبال باعث شده که تصدی پست سرمربیگری تیم‌ملی برای وی بعید به‌نظر برسد. مدتی پیش فریدون اصفهانیان یکی از اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون درواکنش به مطرح شدن نام دایی برای تیم‌ملی گفته بود: «من که چنین چیزی نشنیده‌ام. ضمن ارادتی که به آقای دایی داریم، چون اسطوره فوتبال ماست و در واقع فوتبال ایران را با او می‌شناسند، اصلا بحثی درباره ایشان برای حضور در تیم‌ملی نداشته‌ایم. گزینه تیم‌ملی قطعا خارجی است.»