احتمال صعود هست، اما کم است!

پرسپولیس؛ می‌توانی ببری!

در گروه چهارم پرسپولیس از ساعت ۱۷:۳۰ امروز به وقت تهران، در تاشکند میهمان پاختاکور ازبکستان خواهد بود. پاختاکور سورپرایز این گروه بود و از همان روز اول که با نتیجه یک - یک پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی متوقف کرد، نشان داد تیم جانداری است. پاختاکور در دو بازی خانگی قبلی‌اش شکست نخورده و توانسته با پیروزی بر الاهلی عربستان و تساوی برابر السد قطر، ۴ امتیاز ارزشمند جمع کند. این اندوخته به اضافه یک امتیاز روز اول، باعث شده آنها با ۵ امتیاز بالاتر از پرسپولیس ۴ امتیازی روی پله سوم قرار بگیرند. تیم‌های اول و دوم این گروه هم السد و الاهلی عربستان هستند که به ترتیب ۷ و ۶ امتیاز دارند. چنانکه می‌بینید رقابت در این گروه بسیار فشرده است؛ به‌طوری که پرسپولیس هم می‌تواند حذف شود و هم می‌تواند به‌عنوان تیم اول به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند. شاگردان برانکو تحت شرایطی تنها با کسب ۳ امتیاز از دو بازی باقی‌مانده هم بالا می‌روند، اما در عین حال ممکن است با ۴ امتیاز هم از صعود باز بمانند.

کلید اصلی کار برای قرمزها اما پیروزی در همین بازی امروز است و آنها اگر دست پر از تاشکند خارج شوند، می‌توانند امیدوار به مصاف روز آخر با السد، در ورزشگاه مملو از جمعیت آزادی باشند. قرمزها امسال در مرحله گروهی بیش از حد بدشانس بوده‌اند. آنها دو گل آفساید از همین پاختاکور و السد خوردند و در جریان هر دو شکست‌شان مقابل السد و الاهلی عربستان هم نمایش سزاوارانه‌ای داشتند. باید دید بداقبالی تیم برانکو امروز به پایان می‌رسد یا قرار است شاهد حذف زودهنگام فینالیست پارسال لیگ قهرمانان آسیا باشیم. پرسپولیسی‌ها برای بازی امشب شجاع خلیل‌زاده را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند. احتمالا برانکو جای خالی مدافع مورد علاقه‌اش را با محسن ربیع‌خواه پر خواهد کرد، هرچند غیبت ربیع‌خواه در تمرینات گروهی هفته گذشته شانس بازی کردن شایان مصلح را هم افزایش داده است. دیگر بازی این گروه از ساعت ۲۳:۳۰ بین الاهلی عربستان و السد قطر برگزار می‌شود.

استقلال؛ دوگانه صعود و انتقام

در گروه سوم اما استقلال تهران از ساعت ۲۰:۳۰ امشب در ورزشگاه آزادی به مصاف الدحیل قطر خواهد رفت. این دومین تجربه سرمربیگری فرهاد مجیدی در استقلال است. هر چقدر بازی اول برابر تیم سقوط‌کرده استقلال خوزستان ساده بود و فرهاد توانست با چهار گل ورودش به دنیای مربیگری را جشن بگیرد، مسابقه امروز سخت و طاقت‌فرساست. استقلال بازی رفت را در دوحه با ۳ گل به حریف واگذار کرده و امشب هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی، باعث حذف آبی‌ها خواهد شد. الدحیل با کسب یک نتیجه مساوی برابر استقلال هم قادر خواهد بود این تیم را از گردونه مسابقات اوت کند، چرا که حتی در صورت باخت تیم قطری به الهلال در روز آخر و نیز پیروزی استقلال، وضعیت الدحیل در بازی رودررو بهتر خواهد بود و آنها بالا می‌روند. بنابراین استقلال امروز باید با تمام قوا به میدان برود و از دقیقه اول فقط به کسب پیروزی فکر کند.

در سمت مقابل انتظار می‌رود الدحیل بازی را تدافعی شروع کند و بیش از هر چیز به قطعی کردن صعودش بیندیشد، اما در عین حال آنها در ضدحملات تیم خطرناکی خواهند بود. سرعت انتقال الدحیل بسیار بالاست. این تیم مهاجم زهرداری مثل معز علی را در اختیار دارد که آقای گل جام ملت‌های آسیا شده است. استقلال ابدا نباید این تیم را ساده در نظر بگیرد؛ مخصوصا که آنها بدشان نمی‌آید به‌عنوان تیم سرگروه صعود کنند و حتما تلاش می‌کنند جای الهلال را در صدر جدول بگیرند. تیم‌های اول و دوم صعود کرده از این گروه در مرحله یک‌هشتم نهایی به‌طور ضربدری با تیم‌های اول و دوم گروه چهار (پرسپولیس و رقبا) ملاقات خواهند کرد. فرهاد مجیدی برای بازی امشب اللهیار صیادمنش و گادوین منشا را خط زده است. دیگر بازی این گروه امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در عربستان بین الهلال و العین امارات برگزار خواهد شد.