شرایط متفاوت سرخابی‌ها

پرسپولیس؛ امید به لیگ

فوتبال حساب و کتاب‌های خاص خودش را دارد. مثل حساب بانکی، شما اینجا هم می‌توانی واریز و برداشت داشته باشی. برانکو به اندازه چهار سال اعتبار به حساب سرخپوشان واریز کرده و همین مساله باعث شده امروز در مورد حذف زودهنگام تیم او از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سختگیری چندانی نشود. پرسپولیس در دو فصل گذشته با پروفسور تا نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان پیش رفت، اما امسال شاید بدترین نتایج تاریخ باشگاه را در این تورنمنت گرفت. به همین دلیل هم واکنش‌ها به حذف پرسپولیس از آسیا ملایم‌تر از چیزی بود که انتظار می‌رفت و بخشی از این موضوع به خاطر باقی ماندن تیم در رقابت برای دو جام دیگر است. قرمزها اگر همین شنبه ماشین‌سازی را ببرند و شاهد توقف سپاهان برابر پدیده باشند، جام قهرمانی را بالای سر خواهند برد و این مساله می‌تواند به عنوان آبی روی آتش برای آنها عمل کند.

تا اینجا پایه‌های صندلی هیچ‌کس در پرسپولیس شل نشده است؛ به‌ویژه  برانکو که پشتیبانی تمام‌عیار هواداران را کنار خود می‌بیند. البته نکته دیگری که فضا را برای پرسپولیس آرام نگه داشته، سلسله حوادث منجر به حذف سرخپوشان از لیگ قهرمانان است. به هر حال نمی‌توان انکار کرد که امسال دو موضوع بدشانسی و اشتباهات داوری تاثیر زیادی روی سرنوشت سرخپوشان داشت. این تیم دو گل آفساید از پاختاکور و السد خورد و در بازی اخیر هم خطای پنالتی مدافع ازبکستانی روی مهدی ترابی اعلام نشد. در عین حال از نظر فنی، عمده انتقادها فقط متوجه ماریو بودیمیر است؛ خریدی که با ابتکار برانکو انجام شد، اما هنوز به‌ثمر ننشسته است. در  مجموع با وجود حذف پرسپولیس، فعلا هواداران خواهان حفظ شرایط موجود و گریز از التهاب هستند.

استقلال؛ قلق‌گیری فرهاد

شبی که مدیران استقلال وینفرد شفر را عزل کردند، خوب می‌دانستند که کار تیم‌شان در آسیا تمام است. با وجود این حذف از لیگ قهرمانان به نام فرهاد مجیدی نوشته شد؛ مربی جوانی که انگار این روزها مشغول قلق‌گیری است و مخصوصا تلاش می‌کند روحیه بازیکن‌سالارانه شکل‌گرفته در استقلال را مرتفع کند. فرهاد بعد از برخورد جدی با گادوین منشا، طارق همام را هم به دلیل سرپیچی از نیمکت‌نشینی در بازی با الدحیل به طور کامل از استقلال کنار گذاشت و اعلام کرد تا زمانی که او در این تیم حضور دارد، طارق جایی در جمع آبی‌ها نخواهد داشت. در همین راستا دیروز هم خبر رسید مجیدی، مهدی رحمتی را به دلیل عدم حضور در تمرین جریمه کرده که انتشار فوری این خبر روی سایت باشگاه نشان می‌دهد حتی کاپیتان تیم هم از حاشیه امنیت قبلی برخوردار نیست. مجیدی با این تلاش‌ها، خودش را در دل هواداران استقلال جا کرده، اما بیشتر آنها همچنان خواهان حضور یک مربی خارجی بزرگ روی نیمکت تیم‌شان هستند؛ هوادارانی که دوشنبه‌شب هم بعد از پایان بازی به شدت علیه مدیران باشگاه شعار دادند.