دست فوتبال ملی در جیب دولت رفت!

اما درحالی‌که قبل ازانتخاب این مربی، برخی از مربیان و کارشناسان داخلی تاکید به استفاده از مربی ایرانی برای تیم‌ملی داشتند، پس از قطعی شدن حضوراین مربی خارجی بر روی نیمکت تیم‌ملی، بسیاری از مربیان داخلی نسبت به این انتخاب دید مثبتی داشته و تاکید کردند باید به ویلموتس زمان داده شود تا توانایی‌ها خود را نشان دهد. به این ترتیب به نظر می‌رسد فضای مناسبی برای کارکردن در اختیار این مربی قرار خواهد گرفت.  موضوع دیگر مربوط به دستمزد ویلموتس است. ابتدا اعلام شد  او به ازای هر سال حضورش در فوتبال ایران ۵/ ۱ میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

همین موضوع باعث واکنش‌های انتقادی شد و برخی کارشناسان اعلام کردند این رقم برای این مربی زیاد است. درادامه رقم‌های مختلفی برای این قرارداد اعلام شد اما یک سایت معتبر بلژیکی اعلام کرد ویلموتس به فدراسیون ایران تخفیف داده و این رقم به ۲/ ۱ میلیون دلار تنزل داده شده است. با این حال فدراسیون فوتبال برای تامین همین مبلغ نیز با مشکلاتی مواجه است.  فریدون اصفهانیان عضو هیات‌رئیسه فدراسیون اما در این خصوص خبر جالبی داده است: «فدراسیون فوتبال ایران پول دارد ولی چون تحریم هستیم انتقال این پول از فیفا یک مقدار مشکل شده است. ضمن اینکه فکر می‌کنم وزارت ورزش هم در این بحث به فدراسیون کمک کند.  خود رئیس‌جمهور هم علاقه‌مند است کمک کند.» به این ترتیب به نظر می‌رسد که به فدراسیون فوتبال از قبل برای تهیه پول مربی خارجی وعده کمک مالی داده شده بود تا آنها با خیالی آسوده‌تر به‌دنبال انتخاب گزینه مناسب باشند.

در شرایطی که ویلموتس از قبل اعلام کرده بود دو دستیار خارجی با خود به ایران خواهد آورد ظاهرا فدراسیون به این مربی تاکید کرده باید از یک دستیار ایرانی نیز در کادر خود استفاده کند. طی چند روز گذشته اسامی چند مربی ایرانی به این منظور اعلام شد اما هنوز  چیزی به‌صورت رسمی مشخص نشده است. مارکارآقاجانیان سا‌ل‌ها به‌عنوان دستیار ایرانی در کادر فنی کی‌روش حضور داشت اما حالا می‌طلبد که فدراسیون یک دستیار موثرتر ایرانی برای ویلموتس انتخاب کند.