به قصد انتقام

ایران در نخستین دیدار خود روز جمعه از ساعت ۱۲:۳۰ مقابل تیم ایتالیا قرار خواهد گرفت. تیم‌ملی والیبال ایران تاکنون ۲۰ بار در مسابقات مختلف مقابل ایتالیا صف‌آرایی کرده و ۶ بار این تیم را شکست داده است. سال گذشته شاگردان ایگور کولاکوویچ در هفته دوم مسابقات با نتیجه ۳ برصفر مقابل این تیم شکست خوردند. خبر خوب برای تیم‌ملی کشورمان غیبت زایتسف ستاره ایتالیایی‌ها در لیگ ملت‌ها خواهد بود.

اظهارنظر بازیکنان

قبل از برگزاری این مسابقه بازیکنان تیم‌ملی برای شکست ایتالیا خود را متحد نشان داده و تاکید کردند قصد دارند شروع خوبی در این مسابقات داشته باشند. پوریا فیاضی بازیکن تیم‌ملی درمورد آمادگی این تیم گفت: «کولاکوویچ نخواست در اولین تمرین به بازیکنان فشار بیاورد اما همه با انگیزه ظاهر شدند. ما بازی دوستانه نداشتیم و خیلی دوست داریم هرچه سریع‌تر وارد مسابقات شویم. امیدواریم روز جمعه روز خوب والیبال ما باشد. برای اینکه شروع خوبی در این مسابقات داشته باشیم باید ایتالیا را شکست دهیم. البته با تیمی که قوی‌ترین لیگ والیبال جهان را دارد و بازیکنانی که در سطح بالای جهانی قرار دارند بازی راحتی نداریم.» میلاد عبادی‌پور دیگر ملی‌پوش کشورمان نیز تاکید کرده همه دوست دارند مقابل ایران بجنگند و ما را شکست دهند: «تیم‌هایی مثل ایتالیا، برزیل، روسیه و آمریکا بزرگ هستند و راه بزرگ ماندن را سال‌هاست آموخته‌اند. آنها می‌دانند چطور در مسابقات کار کنند پس نباید گفت اگر یک بازیکن در فلان تیم نیست می‌توان آن تیم را دست کم گرفت. همه تیم‌ها درهفته اول می‌خواهند بیشترین برد را کسب کنند. ما هم برای بهترین نتیجه هرمسابقه را آغاز می‌کنیم. همه دوست دارند در برابر تیم ایران بجنگند. ما هم اگر بخواهیم ثابت کنیم که بهترین تیم آسیا هستیم باید برنده از میدان بیرون بیاییم.»

هشدار مربی

پیمان اکبری مربی تیم‌ملی والیبال ایران اما به بازیکنانش هشدار داده که به دلیل غیبت زایتسف نمی‌توان ایتالیا را دست کم گرفت. او گفت: «ایتالیا به هرحال ایتالیا است، ممکن است چند بازیکن را هم دراختیار نداشته باشد اما نمی‌توان این تیم را دست کم گرفت. بازیکنان با تجربه ما می‌دانند که باید دیدگاه حرفه‌ای برای هر بازی داشته باشند و جوان‌تر‌ها هم باید بدانند جلوی هر تیمی باید صددرصد بجنگند تا بهترین عملکرد را ارائه دهند.»

هم بیم، هم امید

نکته‌ای که البته باعث می‌شود در مورد تیم‌ملی کشورمان به طور توامان امیدوار و نگران باشیم این است که ایران سومین تیم جوان در لیگ ملت‎های امسال است. باید دید تزریق جوانان به تیم‌ملی چگونه جواب خواهد داد.