بر این اساس فهرست ۲۵ نفره سرمربی تیم‌ملی به این ترتیب بود: دروازه‌بان‌‌ها: علیرضا بیرانوند، رشید مظاهری، امیرعابدزاده و پیام نیازمند. مدافعین: مرتضی پورعلی‌گنجی، پژمان منتظری، روزبه چشمی، وریا غفوری، احسان حاج‌صفی، سیدمجید حسینی، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، صادق محرمی و رامین رضاییان. ‌هافبک‌ها: مسعود شجاعی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی و احمد نوراللهی. مهاجمان: وحید امیری، کریم انصاری‌فرد، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، الله‌یار صیادمنش، مهدی طارمی و مهدی ترابی.

به این ترتیب از میان این نفرات فقط الله‌یار صیادمنش است که برای اولین بار به تیم‌ملی بزرگسالان دعوت شده است. اما انتشار این اسامی باعث شد تا برخی کارشناسان نسبت به این لیست انتقاد‌هایی را مطرح کنند. آنها دست روی بازیکنانی مثل عابدزاده، محرمی، شجاعی و امیری گذاشته و مدعی شدند این بازیکنان در تیم‌های خود اغلب نیمکت‌نشین بوده و شرایط حضور در تیم‌ملی را ندارند. منتقدان البته نسبت به عدم دعوت از چند بازیکن شاخص و موثر لیگ برترفوتبال کشورمان نیز انتقاداتی وارد کردند و انتظار داشتند بازیکنی مانند شجاع خلیل‌زاده که نقش موثری در قهرمانی پرسپولیس داشت در این لیست حضور داشته باشد.

بازیکن دیگری که خیلی‌ها انتظار حضور او در لیست تیم‌ملی را داشتند حسین حسینی دروازه‌بان استقلال بود. اما مهم‌ترین غایبان تیم‌ملی بدون شک اشکان دژاگه و سامان قدوس هستند که پیش‌تر بارها دراین تیم بازی کرده بودند. در مورد این دو بازیکن گفته می‌شود هر دو مصدوم هستند. غیبت این دو بازیکن در رسانه‌های خارجی نیز بازتاب داشت.   البته خیلی‌ها نیز معتقد هستند ممکن است این لیست مدنظر ویلموتس نبوده و دعوت این بازیکنان برای آشنایی بیشتر او با بازیکنان انجام گرفته است.