مشکلات تیم‌ملی در ارتباط با عقد قرارداد با برند‌های مختلف برای اسپانسری البسه بسیار طولانی است. آخرین زمانی که تیم کشورمان توانست از یک برند البسه استفاده مناسب مالی کند مربوط به جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود که در آن زمان فدراسیون با برند معتبر پوما توافق کرده بود. در آن مقطع زمانی رقم مناسبی برای پوشیدن لباس‌های این برند به فوتبال ایران منتقل شد، اما بعد از آن همیشه تیم‌ملی برای انتخاب یک برند موفق که مبالغ مالی خوبی هم برای فدراسیون به ارمغان بیاورد با مشکلاتی روبه‌رو بوده است. اوج این اتفاق در برهه‌هایی از حضور کی‌روش در تیم‌ملی دیده شد. سرمربی پرتغالی چند بار و به دلایل مختلف از برند‌های تیم‌ملی انتقاد کرد و حتی حاضر نشد لباس اسپانسری را به تن کند. درنهایت مجادلات کی‌روش بر سر اسپانسر پوشاک تیم‌ملی به یکی از حاشیه‌های همیشگی تبدیل شد تا اینکه فدراسیون در آستانه رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۸ اعلام کرد با آدیداس به توافق رسیده است. اما بعدتر مشخص شد این توافق هیچ سود مالی برای کشورمان نداشته و این برند فقط اجناس تولیدی خود را با قیمت مناسب‌تر به ایران فروخته است!

اما در ماه‌هایی که فدراسیون برای پیدا کردن سرمربی تیم‌ملی مشغول بود گویا کمیته بازار‌یابی فدراسیون در خواب عمیقی فرو رفته بود، چراکه هیچ تلاشی برای پیدا کردن یک اسپانسر جدید که بتوان از آنها پولی دریافت کرد انجام نداده است! این درحالی است که بعید نیست ویلموتس هم مثل کی‌روش از کیفیت پایین پوشاک تیم‌ملی شاکی شود. درهمین حال برخی رسانه‌ها چند روز پیش از تغییر اسپانسر تیم‌ملی خبر دادند و از قول فدراسیون اعلام کردند برند جدید تیم‌ملی به‌زودی معرفی می‌شود، اما به فاصله یک روز از این خبر روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال توضیحات جدیدی ارائه و اعلام کرد در دور جدید تمرینات تیم‌ملی بزرگسالان با توجه به وضعیت موجود انبار پوشاک از برند آدیداس استفاده خواهد شد. این اتفاق درحالی رخ داده که فدراسیون می‌توانست حداقل برای اردو و بازی‌های دوستانه فعلی از برندهای داخلی استفاده کند و حتی درآمدزایی هم داشته باشد. اما سرمربی جدید تیم‌ملی اخیرا به شکل جالبی سوژه رسانه‌ها شد.

ماجرا از این قرار است که برخی رسانه‌های بلژیکی با انتشار عکسی از مارک ویلموتس از حضور بادیگارد این مربی در تهران خبر دادند. این موضوع بلافاصله با واکنش فدراسیون فوتبال ایران روبه‌رو شد. فدراسیون اعلام کرد آقای جورج به‌عنوان مشاور اجرایی و برنامه‌ریز شخصی سرمربی تیم‌ملی در ایران حضور داشته و هیچ گونه قراردادی میان ایشان و فدراسیون فوتبال به امضا نرسیده است. اما درحالی فدراسیون فوتبال از «آقای جورج» نام برده که برخی سایت‌های بلژیکی مدعی شدند «سرژ بورلی» که افسر پیشین پلیس بلژیک است، به‌عنوان بادیگارد شخصی مارک ویلموتس به همراه او به ایران آمده است.