تلاش برای اخذ ویزای آمریکا

حالا در هفته پنجم و آخر این مسابقات که از هفتم تیرماه در بلغارستان برگزار خواهد شد تیم‌ملی کشورمان در تقابل با تیم‌های صربستان، بلغارستان و آمریکا این شانس را خواهد داشت تا با کسب یک برد دیگر به مسابقات نهایی که در شیکاگو آمریکا برگزار می‌شود صعود کند. فدراسیون جهانی روز یکشنبه با انتشار خبری در سایت رسمی خود ایران را به‌عنوان اولین تیم صعود کرده به شیکاگو معرفی کرد، اما دیروز این خبر را اصلاح و اعلام کرد فعلا خبری از تیم‌های صعود‌کننده نیست. سعید معروف با بی‌اعتنایی به این موضوع اعلام کرد صعود ایران قطعی است. کولاکوویچ هم در این مورد گفت: «سوءتفاهمی که پیش آمد به دلیل خبر اشتباه فدراسیون جهانی بود و شاید معروف هم تنها این خبر را دیده و از خبر جدید اطلاع نداشته است. ما به یک برد دیگر نیاز داریم تا به شیکاگو برسیم. یک اشتباه بزرگ مسوول سایت فدراسیون جهانی بود درحالی‌که همه این افراد ریاضی خوانده‌اند.»

اما درصورت صعود تیم‌ملی والیبال کشورمان به مرحله نهایی و حضور در جمع شش تیم پایانی، تصور می‌شود تیم‌ملی برای رسیدن به آمریکا با مشکلاتی مواجه شود چراکه ماجرای اخذ ویزای آمریکا برای ملی‌پوشان والیبال در ماه‌های اخیر حاشیه‌هایی را به‌وجود آورده است. این احتمال وجود دارد که کارشکنی در صدور ویزا صورت بگیرد و به چند تن از اعضای تیم‌ملی ویزا داده نشود. در نهایت باید دید که فدراسیون والیبال موفق به دریافت تمامی ویزاهای درخواست شده برای مرحله نهایی می‌شود و دست کولاکوویچ برای انتخاب نفرات باز است یا محدودیت‌ها باعث می‌شود تیم‌ملی با لیست ناقص این مسابقات را ادامه دهد. کولاکوویچ سرمربی تیم‌ملی اعلام کرده بازیکنانش برای ادامه این مسابقات و حضور در هفته پنجم مشکل بدنی دارند و باید در فرصت کم باقی مانده این عیب برطرف شود. درعین حال او تاکید کرده برای ریکاوری تیم و حضور در آمریکا زمان بسیار محدودی وجود دارد و فقط ۴ روز برای این کار فرصت خواهد بود. این می‌تواند بزرگ‌ترین مانع پیش روی کادر فنی تیم‌ملی باشد.

اشتیاق تاریخی بیرون از پایتخت

اما هفته سوم و چهارم این مسابقات درحالی در دو شهر ارومیه و اردبیل برگزار شد که والیبال دوستان استقبال چشمگیری از این مسابقات داشتند. این موضوع بازتاب زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت و فدراسیون جهانی والیبال نیز به‌خوبی از اشتیاق تماشاگران یاد کرد. این درحالی بود که پیش از این بازی‌های تیم‌ملی درتهران برگزار می‌شد و حالا استقبال بالای هواداران به‌خوبی نشان داد که این طرح موفقیت‌آمیز بوده است. پیش از این چند بارسعی شده بود مسابقات رسمی یا حتی دوستانه تیم‌ملی فوتبال کشورمان نیز در شهرهایی به جز تهران برگزار شود اما هر بار به بهانه‌ای منتفی شده بود. حالا اما شاید تجربه والیبال به کمک فوتبال هم بیاید.