مصطفی کاراندیشی معاون حقوقی باشگاه تراکتور گفت: «این بازیکن به‌عنوان بازیکن آزاد در تاریخ دوم فوریه با باشگاه پدیده شهر خودرو قرارداد بسته است که البته زمان قرارداد او پنجره نقل‌وانتقالاتی بسته بوده ولی این بازیکن جزو استثنائات مقرراتی بوده که توانسته قراردادش را ثبت کند. طبق ماده ۶ مقررات انتقال فوتبال ایران مورد چوچو یک استثنا بوده که می‌توانسته قراردادش را ثبت کند. طبق استعلام‌هایی که ما از فدراسیون نیکاراگوئه گرفتیم کارلوس چاواریا بازیکن رئال استلی است که تاریخ قراردادش با این باشگاه از ۳۰ خرداد ۹۷ تا ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ است. این باشگاه چوچو را به‌صورت قرضی به تیم ویرکارا در مالت می‌دهد، اما در تاریخ ۲ بهمن ۹۷ این قرارداد فسخ می‌شود درنتیجه بازیکنی که قراردادش فسخ شده و به‌صورت قرضی بوده دیگر بازیکن آزاد حساب نمی‌شود، اما او به‌عنوان بازیکن آزاد به تیم پدیده آمده است. طبق قانون این بازیکن باید متعهد به باشگاه اولیه‌اش می‌شد، اما در فروردین و اردیبهشت ۹۸ به‌عنوان بازیکن آزاد با تیم پدیده شهر خودرو قرارداد بسته است.»

معاون حقوقی باشگاه تراکتور ادامه داد: «حتی اگر باشگاه پدیده او را به‌صورت قرضی هم گرفته باشد این بازیکن با توجه به فسخ قراردادی که با تیم مالتی داشته حداقل باید یک نیم‌فصل بیرون می‌مانده و حق انعقاد قرارداد با هیچ باشگاهی را نداشته است. حتی طی مکاتباتی که اسنادش موجود است باشگاه رئال استلی بابت انتقال این بازیکن به پدیده از مسوولان شهر خودرو درخواست حق انتقال کرده است. حدود دو ماه از شکایت باشگاه تراکتور بابت این پرونده می‌گذرد، اما هیچ اتفاقی از سوی فدراسیون فوتبال نیفتاده است. درحالی‌که ما لایحه مفصلی را به کمیته انضباطی فدراسیون تحویل دادیم.»

این مسوول حقوقی از عدم رسیدگی به این پرونده گله می‌کند: «از زمان شکایت ما حدود دو ماه می‌گذرد اما دلیل عدم رسیدگی به این پرونده را نمی‌دانیم درحالی‌که فصل جدید درحال آغاز شدن است و تکلیف تیم پدیده باید روشن شود. این بازیکن در چهار بازی برای شهر خودرو به میدان رفته و دو گل هم زده است و طبق قانون به تعداد بازی‌های انجام داده باید نتایج تیم شهر خودرو سه بر صفر اعلام و ۱۲ امتیاز از این تیم کسر شود. متاسفانه فدراسیون فوتبال با تعلل خود باعث می‌شود تا لیگ جدید شروع شود که در این صورت تیم پدیده باید با منفی ۱۲ امتیاز لیگ را شروع کند. خیلی عجیب است که فدراسیون فوتبال که کل تشکیلاتش در یک ساختمان است برای چنین پرونده‌ای تعلل به خرج می‌دهد. یک مکاتبه کردن که کاری ندارد در ضمن ما تمام مکاتبات را در اختیار کمیته انضباطی قرار داده‌ایم.»