اعتراض‌های گسترده در کشتی

اما حواشی در اطراف فدراسیون کشتی برای برگزاری انتخابات گسترده‌تر بوده است. مجمع انتخابات فدراسیون کشتی درحالی صبح فردا در محل آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود که این موضوع تحت تاثیر حذف برخی از بزرگان این رشته ورزشی برای ریاست فدراسیون قرار گرفته است. سایت فدراسیون کشتی چند روز پیش اسامی کاندیداهایی که از سوی مراجع ذی‌صلاح برای نامزدی ریاست فدراسیون احراز صلاحیت شدند را اعلام کرد که در کمال تعجب چهره‌هایی مثل امیر رضا خادم، علیرضا دبیر و عباس جدیدی از قهرمانان بنام این رشته ورزشی رد صلاحیت شده و جایی درمیان نامزدهای ریاست ندارند.

این درحالی است که در میان شش نامزد تایید صلاحیت شده فقط حمید بنی‌تمیم که از سوی وزارت ورزش به‌عنوان سرپرست فدراسیون کشتی معرفی شده بود سرشناس است و بقیه کم نام و نشان هستند. این موضوع البته شائبه مهندسی شدن انتخابات را تقویت کرد و بسیاری از پیشکسوتان کشتی در این خصوص اعتراض کردند. مثلا علیرضا لرستانی پیشکسوت کشتی و عضو پیشین شورای فنی‌ تیم‌های ملی که با خبرگزاری فارس صحبت کرده با لحنی بسیار تند وزارت ورزش را مخاطب صحبت‌های خود قرار داده و تاکید کرده اگر می‌خواهند گزینه خودشان رئیس شود، اعلام کنند. حتی امیررضا خادم که نامش در کنار دبیر و جدیدی به‌عنوان اصلی‌ترین رقبای تایید صلاحیت نشده انتخابات کشتی مطرح است، بعد از اعلام رسمی اسامی کاندیداهای تایید شده، درصفحه شخصی خود در فضای مجازی پیامی را منتشر کرد که در واقع نشان‌دهنده کناره‌گیری از انتخابات و کنار آمدن با عدم تایید صلاحیتش برای انتخابات است.

احتمال تایید صلاحیت نامدارها

چنان که گفته شد عدم تایید صلاحیت سه کاندیدای اصلی انتخابات ریاست فدراسیون کشتی طی روزهای اخیر با واکنش‌های زیادی از سوی اهالی این رشته مواجه شده است. امیررضا خادم، علیرضا دبیر و عباس جدیدی طی روزهای گذشته در انتظار تایید صلاحیت‌شان بودند تا بتوانند به‌عنوان کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی در مجمع حضور یابند اما تا لحظه تنظیم این مطلب خبری از تایید صلاحیت این سه نفر نشده است. حالا خبر می‌رسد که با نظر برخی مسوولان دولتی احتمال تجدید نظر در مورد صلاحیت این سه کاندیدای نامدار ریاست فدراسیون کشتی وجود دارد و هیچ بعید نیست در فاصله کوتاه باقی‌مانده تا انتخابات اخبار تازه‌ای در این مورد منتشر شود.