آغاز کناره‌گیری‌ها

پس از مشخص شدن ریاست دبیر سریال استعفا‌ها آغاز شد. ابتدا علیرضا رضایی سرمربی تیم کشتی آزاد امید ایران در اعتراض به آنچه دخالت‌های مدیرفنی تیم‌های ملی عنوان کرد از سمت خود استعفا و تاکید کرد نمی‌خواهد درایجاد حاشیه‌ها سهیم باشد. هرچند برخی عنوان کردند رضایی از قبل خرده مشکلاتی با دبیر داشته و ترجیح داده دراین شرایط کار خود را ادامه ندهد. این درحالی است که زمزمه‌هایی نیز در مورد استعفای احتمالی محمد طلایی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان شنیده می‌شود. اما همزمان سه رئیس هیات استان‌های مختلف نیز استعفای خود را به دبیر دادند، اما رئیس فدراسیون با رد این درخواست استعفانامه‌های آنها را پاره کرده است. این موضوعی بود که دبیر دیروز و در زمان معارفه خود عنوان کرده است. همین اتفاقات باعث شده برخی از کارشناسان و پیشکسوتان کشتی از شرایط به وجود آمده در مسیر رقم خوردن سیل این استعفاها انتقاد کنند. مثلا ابراهیم جوادی قهرمان سابق این رشته و دارنده مدال برنز کشتی المپیک مونیخ از استعفای علیرضا رضایی ابراز تاسف‌ و تاکید کرده حتما شرایط کار برایش مهیا نبوده و طبیعی است هیچ‌کس نمی‌خواهد در شرایطی کار کند که ابزار و امکانات و فضای مناسبی برای فعالیت ندارد. این پیشکسوت همچنین اعلام کرده دبیر برای بهتر کردن اوضاع کشتی نیاز به زمان دارد.

اما دبیر حامیانی هم دارد. علیرضا حیدری پیشکسوت نامدار این رشته و یکی از کسانی که انتظار می‌رفت در انتخابات شرکت کند ضمن حمایت از دبیر از رویکرد وزارت ورزش نیز انتقاد کرد. او دیروز به خبرگزاری تسنیم گفته: «به علیرضا دبیر تبریک می‌گویم. او از جنس کشتی است و ما از گوشت و استخوان هم هستیم. قطعا فرد شایسته‌ای است. دبیر باید برنامه‌هایش را بگوید و برای اجرای آن، به او پول بدهند. اجرای برنامه‌هایش حتما اعتبار می‌خواهد. حالت لجبازی ندارم، ولی با اتفاقاتی که در انتخابات افتاد، بدم آمد و تا این وزیر ورزش و این گروه هستند درکشتی کاری نخواهم کرد.»

مساله کشتی زنان

رسول خادم در زمان مدیریت خود حمایت بسیار قاطعی از کشتی بانوان درکشور داشت و این حمایت‌ها باعث شکل گرفتن تیم‌های باشگاهی و ملی شد، اما برخی حاشیه‌سازان در روزهای اخیر عنوان کرده بودند دبیر با کشتی بانوان مشکل دارد و این بخش را تعطیل خواهد کرد. دبیر اما این موضوع را تکذیب کرده و در روز معارفه خود به رسانه‌ها گفت: «شنیدم گفته‌اند دبیر می‌خواهد کشتی بانوان را تعطیل کند که این حرف درست نیست.» دبیر در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد از کسانی که او را تخریب کرده‌اند شکایت خواهد کرد: «من همه چیز را می‌دانم و حتی می‌دانم چه کسانی در فضای مجازی ادمین بودند و علیه من نوشتند و من را تخریب کردند. کسانی که ضد من و مادرم نوشتند، حتی از یک نفر از آنها شکایت کرده‌ام و به‌زودی بررسی می‌شود. شاید این فرد به درد کار فنی هم بخورد، اما او را به دادگاه می‌کشانم. ما نیامدیم غیبت کسی را بکنیم یا بد کس دیگری را بگوییم. کادر فنی محکم کارش را ادامه بدهد. غلام محمدی و بنا را قبول دارم و ان‌شاءالله در جهانی به موفقیت برسند.»