مثلا درخصوص دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که بدهی‌های انباشته‌شده مالیاتی فراوانی دارند. گفته می‌شود به‌دلیل اینکه سودده نیستند نباید شامل دریافت مالیات شوند اما سازمان مالیات نیز اصول و قوانین خود را دارد و به راحتی از مالیات نخواهد گذشت. البته نقش دولت‌ها دراین خصوص بسیار اهمیت دارد. یکی از روش‌های غیرمستقیم حمایت دولت از ورزش طی چند دهه گذشته، حمایت‌های اقتصادی بوده که یکی از آنها اعطای معافیت‌های مالیاتی به باشگاه‌های ورزشی خواهد بود. این موضوع البته در ورزش ایران نمود زیادی نداشته است. اما حالا جدای از فوتبال کل فضای ورزش ایران درگیر مسائل مالیاتی شده و فدراسیون‌های مختلف بابت عدم پرداخت مالیات خود با مسدود شدن حساب‌ها روبه‌رو شده‌اند.

 در روزهای اخیر حساب فدراسیون‌هایی مثل کشتی، تکواندو، قایقرانی، تنیس، اسکواش و چند فدراسیون دیگر به‌دلیل نپرداختن مالیات مسدود شده است. جالب است که برای تنیس هم حساب این فدراسیون مسدود شده و هم حساب رئیس آن! سرپرست فدراسیون تنیس با اشاره به نامه سلطانی‌فر وزیر ورزش به دژپسند وزیر اقتصاد برای حل موضوع گفت: «در این نامه در مورد مشکل مالیاتی مکاتباتی صورت گرفته است و وزیر اقتصاد هم دستور دادند که فعلا اجرائیه‌ها متوقف شود، اما هنوز این کار انجام نشده است. من حتی شنیده‌ام برخی روسای فدراسیون‌ها ممنوع‌الخروج شده‌اند.» این موضوع حالا تبدیل به دغدغه روز مدیران ورزش ایران شده است. در این میان سازمان امور مالیاتی حاضر نیست از بدهی‌های کلان فدراسیون‌های ورزشی گذشت کند و تنها کمکی که به آنها می‌کند قسط‌بندی این ارقام خواهد بود.

 این اتفاقات درحالی رخ می‌دهد که معمولا دردنیا برای نهاد‌های ورزشی معافیت‌های مالیاتی در نظرگرفته می‌شود تا امر ورزش با توجه به اهمیتی که در سلامت و نشاط جامعه دارد، مسیرش را بدون مشکل سپری کند.  این امتیاز ویژه هم برای ورزش است و هم برای افرادی که در ورزش سرمایه‌گذاری می‌کنند. البته باید توجه داشت درحالی ما در این امر خود را با دیگر کشورها مقایسه می‌کنیم که فدراسیون‌های ورزشی آنها به جز دریافتی‌های مناسب از دولت‌ها درخصوص درآمدزایی نیز شرایط کاملا مناسب‌تری نسبت به ما دارند و با استفاده از سرمایه‌گذاران و اسپانسرهای مختلف به راحتی امرار معاش می‌کنند.  در کشور ما اما فدراسیون‌ها عمده درآمد خود را از ردیف‌های بودجه دولتی دریافت می‌کنند و مثلا فدراسیون‌هایی مثل اسکواش یا بوکس به سختی می‌توانند درآمدی داشته باشند که خود را اداره کنند چه برسد به اینکه مالیات نیز پرداخت کنند. نکته مهم اینکه فدراسیون‌هایی حساب‌شان مسدود شده که المپیکی و نسبت به سایرین حداقل برای حضور در المپیک بااهمیت‌تر هستند.  مخصوصا کشتی و تکواندو که جامعه ورزش ایران همیشه حساب ویژه‌ای برای مدال‌آوری آنها در المپیک باز می‌کند.