طبقه حساس!

لیگ نوزدهم با وقفه‌ای نزدیک به یک ماه آغاز شد و دلیل آن نیز حساسیت برای رفع کمبود‌های استادیوم‌ها عنوان شد. در این مدت فدراسیون با شیوه‌های مختلف سعی کرد مسوولان ورزشی و غیر ورزشی استان‌ها را وادار کند تا به برطرف کردن معایب استادیوم‌ها بپردازند تا به این شکل هم استانداردهای نهاد‌های بین‌المللی فوتبال و هم خواسته‌های دستگاه‌های فرا فوتبال در کشور اجرا شود.  فدراسیون فوتبال پیش از شروع مسابقات لیگ اعلام کرده بود تیم‌هایی که استادیوم‌های آنها به آمادگی کامل نرسند بازی‌هایشان در استان‌های همجوار برگزار خواهد شد. با این حال این اتفاق در هفته اول مسابقات اجرا نشد و همه تیم‌های میزبان در استادیوم‌های خود بازی کردند. هرچند برای رفع این مشکلات همه مسوولان بسیج شده و سعی در رفع آنها کردند، اما شنیده شده سازمان لیگ نیز درمورد بعضی استادیوم‌ها مجبور شده از برخی توقعات خود عقب‌نشینی کند تا به مرور زمان این کاستی‌ها برطرف شود.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استادیوم‌ها نصب گیت‌های الکترونیک برای پذیرش بلیت بود. این موضوع مخصوصا دراستادیوم آزادی که درهفته اول میزبان تیم‌های پرسپولیس و پارس‌جنوبی‌جم بود به چشم آمد چراکه با وجود اعلام آمادگی برای استفاده از این گیت‌ها اما ظاهرا معیوب بودن آنها حسابی تماشاگران را کلافه کرده بود. اما قدرت‌الله سیف، مدیر مجموعه ورزشی آزادی دیروز اعلام کرده این مشکل برطرف شده و تماشاگران برای عبور از آنها مشکلات قبل را نخواهند داشت. این مسوول همچنین وعده داده گیت‌های طبقه دوم استادیوم آزادی تا دربی آماده بهره‌برداری خواهند بود. این درحالی است که طبقه دوم استادیوم آزادی به جز نصب گیت‌ها مشکلات دیگری نیز دارد که به همین دلیل در بازی هفته اول تماشاگران حق ورود به آن را نداشتند.  طبق اعلام مسوول استادیوم این موضوع دست کم تا پایان هفته سوم لیگ نیز ادامه خواهد داشت. 

به این ترتیب بازی استقلال با فولاد و پرسپولیس با نفت آبادان در این استادیوم با نصف ظرفیت سکوها برگزار خواهد شد. این درحالی است که طبق اعلام مسوولان ورزش اصفهان طبقه دوم استادیوم نقش جهان این شهر نیز برای بازی سپاهان مقابل ماشین‌سازی در هفته دوم در دسترس نیست و مشکل شماره‌گذاری صندلی‌ها و نصب گیت‌های ورودی هنوز پابرجا است. به این ترتیب طبقات دوم برخی استادیوم‌های کشور به مناطق ممنوعه و حساس تبدیل شده است!  درهمین حال گفته می‌شود استادیوم‌های تختی آبادان، فولادشهر و پارس‌جنوبی‌جم هنوز مجوز‌های نهایی را دریافت نکرده‌اند و ممکن است در هفته دوم مسابقات لیگ، بازی‌های این تیم‌ها درجایی غیر از استادیوم‌های خانگی آنها برگزار شود. بازی این هفته پرسپولیس با تراکتورسازی در تبریز نیز محک خوبی برای تست امکانات زیرساختی استادیوم یادگار امام این شهر خواهد بود.