ناراحتی رستمی به‌دلیل آن بود که حرکت نخست او با چند دقیقه تاخیر صورت گرفت. البته پیش از آغاز حرکت دو ضرب اعلام شد که رستمی به‌دلیل مصدومیت از ناحیه آرنج، در رقابت این حرکت شرکت نخواهد کرد تا وی به این ترتیب شانس کسب مدال را از دست بدهد. همان زمان مشخص شد اشتباه در انتخاب وزنه کار دست رستمی داده است. به گزارش «ایسنا»، او ابتدا ۱۸۲ کیلوگرم را درخواست کرده بود و زمانی که نوبت به وزنه زدنش رسید، برادرش که نقش مربی را داشت این وزنه را به ۱۷۹ کیلوگرم کاهش داد که اولین اشتباه را برادر رستمی انجام داد؛ چراکه وقتی وزنه‌بردار کلمبیا برای حرکت دوم  ۱۷۹ کیلوگرم را درخواست کرده بود، رستمی نمی‌توانست برای حرکت اول ۱۷۹ را بگیرد از این رو مجبور شد پشت وزنه ۱۸۰ کیلوگرم قرار بگیرد. او پس از این ناکامی کاملا به‌هم ریخت و این مساله در چهره‌اش به‌طور واضح مشهود بود. رستمی در سال‌های اخیر تصمیم گرفته بود به دور از اردوها و مربیان تیم ملی تمرین کرده و خود را مهیای حضور در مسابقات مهم بین‌المللی کند.

این موضوع بارها باعث ایجاد تنش و انتقاد شده و برخی از مربیان تیم ملی از او درخواست کرده بودند در اردوها حاضر شود که رستمی زیر بار این موضوع نرفته بود. رستمی در همه این سال‌ها البته با حمایت مالی و معنوی کمیته ملی المپیک(!) برنامه‌هایش را در شهر خود و زیر نظر برادرش دنبال می‌کرد.  همچنین باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص هزینه‌های رستمی برای فدراسیون وزنه‌برداری نوشته: پیش از اعزام به مسابقات جهانی رستمی از فدراسیون وزنه‌برداری به‌خاطر تمرینات انفرادی و هزینه‌هایی که از ابتدای سال ۹۸ برای تمرینات جداگانه اش صرف شده بود، درخواست ۳۰۰ میلیون تومان کرد. این در حالی است که به غیر از کیانوش که به‌صورت ماهانه ۸ میلیون تومان از فدراسیون حقوق دریافت می‌کند، برادرش، کی‌قباد نیز به‌صورت ماهانه ۳ میلیون تومان از فدراسیون حقوق می‌گیرد. طبق گفته‌های مدیران فدراسیون وزنه‌برداری، مکمل‌های این وزنه‌بردار هم توسط فدراسیون تامین می‌شود. به این ترتیب  این تکروی ضرری چشمگیر به بیت‌المال وارد کرده است.

سجاد انوشیروانی، سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری با انتقاد از رفتار رستمی گفته او با سرنوشت و اعتبار خود بازی می‌کند:«می‌دانم رسیدن به این سطح که برای کسب مدال رقابت کنی چقدر سخت است، اما از طرفی نمی‌دانم چرا با سرنوشت خودش بازی می‌کند. او در آستانه سومین المپیک خود است؛ اما از المپیک ریو تا توکیو هر چقدر افتخار را که می‌توانست برای خودش اندوخته کند، از دست داد.» به این ترتیب رستمی که دراین مدت به تنهایی تمرین می‌کرد، بار دیگر ناکام ماند تا تکروی و ورزشکارسالاری این بار هم نتیجه ندهد.