استقلال در پیچ و خم حذف یا بقا

مردم را نگران نکنیم، ولی...

به نظر می‌رسد استقلال برای باقی ماندن در لیگ قهرمانان آسیا، مدت کوتاهی فرصت دارد. سهیل مهدی، رییس کمیته مجوز صدور حرفه‌ای‌ باشگاه‌ها دیروز در این مورد گفت: «من در ابتدای صحبتم باید اشاره کنم که نباید برای مردم نگرانی ایجاد کرد. با این وجود ما درحال‌حاضر درحال دریافت مدارک مالی باشگاه هستیم چون فرصت ارسال دیگر مدارک به اتمام رسیده است. اصل جریان این است که باشگاه‌ها تا ۴۸ ساعت دیگر (از دیروز) فرصت دارند کسری مدارک خود را ارسال کنند وگرنه مدارک باید پیش از این به دست ما می‌رسید و ارسال می‌شد. متاسفانه برخی هم هنوز پاسخگو نیستند یا توضیحات کاملی را درباره گزارش مالی ارائه نکردند. من از نظر جایگاه قانونی واقعا اجازه ندارم بگویم کدام باشگاه درحال‌حاضر دچار مشکل است.»

جدی نیست

در همین حال اما رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال شایعه حذف استقلال از فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا را جدی ندانست. جمشید نورشرق در این مورد به شبکه خبر گفت: «از ابتدای طرح موضوع مجوز حرفه‌ای، هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تلاش‌های زیادی انجام دادند. باشگاه پرسپولیس تقریبا تعهدات خود را پاک کرد. باشگاه استقلال دیون بیشتری داشت ولی با تلاش‌های هیات‌مدیره و مدیران این باشگاه آنها هم تا حد زیادی دیون معوقه خود را پرداخت کردند. البته تعداد زیادی از پرونده‌های استقلال باقی مانده، دو یا سه پرونده هم برای باشگاه پرسپولیس باقی مانده ولی چون ارقام آن زیاد نیست امیدواریم این دیون پرداخت شود تا آنها هم مجوز حرفه‌ای را دریافت کنند. با این اوصاف به نظر من مساله حذف استقلال از آسیا جدی نیست.»

پروپئیچ هم هنوز هست!

مشکلات جاری استقلال کم است، داستان شکایت پروپئیچ هم که به‌نظر می‌رسید حل شده باشد همچنان پابرجا باقی مانده. دیروز «ایسنا» در این مورد نوشت: وکیل پروپئیچ که همچنان به دنبال نقد کردن طلبش از استقلال از طریق فیفاست در نامه‌ای به فیفا اعلام کرده که بانک معرفی شده از سوی فدراسیون جهانی حاضر نیست پولی به آنها پرداخت کند و بر این اساس خواستار اعمال جرایم علیه استقلال شده است. پرونده پروپئیچ و استقلال یکی از پرماجراترین پرونده‌های بین‌المللی آبی‌های پایتخت بود که در نهایت با وجود پایان مهلت استقلال برای پرداخت طلب ۴۳۰ هزار دلاری این بازیکن کروات، فیفا در نامه‌ای رسمی اعلام کرد که بدهی استقلال به پروپئیچ را از محل درآمدهای این باشگاه در فیفا پرداخت می‌کند. اما این پایان ماجرا نبود و وکیل پروپئیچ در نامه‌ ارسالی روز جمعه به فیفا با گلایه از عدم اجرای جرایم علیه استقلال، مدعی شده که بانک VP اعلام کرده برخلاف نامه فیفا، این بانک نمی‌تواند پولی به پروپئیچ پرداخت کند. وکیل پروپئیچ خواستار اجرا احکام پرونده این بازیکن علیه باشگاه استقلال یعنی محرومیت از دو پنجره نقل‌وانتقالات شده است.