فرهاد رفت تا برکنار نشود

استعفا در اینستاگرام

اسم رمز این جدایی بازهم دخالت بود. جملاتی گنگ و نامشخص که دقیقا نمی‌تواند مخاطب را مجاب کند که چه کسی و با چه نوع از دخالتی سرمربی تیم امید را مجبور به استعفا کرده است. فرهاد در اینستاگرام می‌نویسد: «به‌خاطر دخالت نادرست و غیرحرفه‌ای در امور سرمربیگری، تیم المپیک ایران را ترک می‌کنم. زمان زیادی از کارم در تیم امید به تلاش برای حل مشکل بزرگ گذشت، اما نهایتا ادامه این وضعیت شرم‌آور را به نفع تیم امید در آستانه یک تورنمنت مهم نمی‌دانم و روش‌هایی که براساس پست‌های تعریف‌‌نشده و غیراستاندارد توسط کمیته فنی بر تیم امید حاکم است، مطابق اصول مربیگری‌ام نبوده و نخواهد بود.»

درگیری با حمید استیلی؟

برای رمزگشایی از متن فرهاد اما باید ریشه را جایی غیر از کمیته فنی جست‌وجو کرد. مشکل او با شخص حمید استیلی مدیر فنی تیم است که اتفاقا هم او زمینه‌ساز حضورش در این مسند شد.این جدایی اما زمانی رخ داد که فرهاد موفق شده بود نظر مثبت تاج را برای کنار زدن استیلی بگیرد و با این خیال و تصور که رقیب را از صحنه حذف کرده است، حتی حاضر نشد در جلسات کمیته فنی حضور یافته ودر مورد شکست سنگین مقابل ازبکستان پاسخگو باشد. اما در جلسه کمیته فنی که پیش از اعلام استعفای مجیدی تشکیل شده بود شرایط آنطور که فرهاد تصور می‌کرد پیش نرفت. اعضای کمیته‌فنی با کادرفنی و حتی بازیکنان تیم صحبت کرده و تحقیقات گسترده‌ای را در مورد این پرونده انجام دادند. نتیجه بسیار عجیب بود. گزارش‌ها حکایت از ناتوانی فنی فرهاد و عدم‌اشرافش به جوان‌های لیگ داشت.

کار به جایی رسید که محمد شیعی عضو هیات‌رئیسه فدراسیون که همزمان عضو کمیته فنی هم هست به مخالف شماره یک فرهاد بدل شد. آنها با جوان سرشناسی رو‌به‌رو بودند که مشخص بود هنوز به بلوغ لازم برای سرمربیگری در تیم بزرگی مثل تیم ملی امید نرسیده است. اما عبور از فرهاد هم کار ساده‌ای نیست؛ چراکه او طیف گسترده‌ای از هواداران آبی را رهبری می‌کند و چالش او با استیلی می‌تواند پای جنگ رنگ‌ها را به فدراسیون هم باز کند. تاج هم که اصولا از جار وجنجال فراری است به شرطی به خواست کمیته فنی برای عبور از فرهاد تن داد که این اتفاق با حداقل تنش صورت گیرد. جمع‌بندی این کمیته اما خیلی زود از اتاق در بسته فدراسیون به گوش فرهاد رسید و او تصمیم گرفت با کناره‌گیری از تیم امید دست بالا را در این مناقشه داشته باشد؛ بنابراین پیش از آنکه حکم کمیته فنی توسط تاج امضا شود او خودش تصمیم برای کناره‌گیری را اعلام کرد تا لفظ اخراج پشت اسمش قرار نگیرد.

سوالات پرشمار

حالا اما نکته‌ای که باقی می‌ماند سرنوشت فرهاد و این تیم بعد از جدایی است. مجیدی آیا می‌تواند باز هم به‌عنوان یک سرمربی بازگردد؟ تکلیف تیم امید به کجا خواهد کشید؟ درحالی‌که تمام گزینه‌های سرشناس داخلی تیم دارند و زمان باقی‌مانده تا مسابقات هم کافی نیست، هیچ بعید نیست فرمان تیم در اختیار خود استیلی قرار گیرد به این امید که طلسم نرفتن به المپیک ما را بشکند.