روز تاریخی برای زنان

بلیت‌ها را روی هوا زدند

بلیت‌فروشی بازی تیم ملی ایران با کامبوج که از بامداد جمعه آغاز شده بود به صحنه استقبال چشمگیر و باورنکردنی زنان تبدیل شد؛ طوری که همه بلیت‌ها به سرعت به فروش رسید. آن‌طور که سایت ورزش‌سه نوشته بلیت‌فروشی در سامانه‌ای که فروش بلیت بازی‌های پرسپولیس و استقلال را برعهده دارد آغاز شد و حدود ۷۵۰ بلیت به بانوان اختصاص یافت که از لحظه ورود به سامانه اینترنتی بیش از نصف آنها برای خرید در اختیار کاربران بود و خیلی سریع نیز به فروش رفت. از نخستین ساعات بامداد جمعه، رنگ بنفش روی صندلی‌ها جای خود را به رنگ قرمز (فروخته شده) و زرد (رزرو شده) داد تا مشخص شود بلیت‌فروشی این بازی برای بانوان به اتمام رسیده است؛ بنابراین جایگاه ۱۰ استادیوم آزادی که در بازی‌های باشگاهی محل حضور هواداران استقلال است و در بعضی از بازی‌های ملی به تیم میهمان اختصاص داده می‌شود، در اختیار بانوان خواهد بود. این همان قسمتی است که در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز خانم‌های پرسپولیسی که البته به‌صورت گزینشی وارد استادیوم شده بودند، در آن استقرار داشتند.

بعد از این استقبال گسترده، مسوولان سایت بلیت‌فروشی سه جایگاه دیگر را هم به بانوان اختصاص دادند که آنها نیز خیلی سریع به حالت رزرو و فروخته شده تغییر پیدا کرد. اکنون حدود ۳۴۰۰ بلیت برای بانوان فروخته شده است. پیش‌تر رسانه‌ها به نقل از وزیر ورزش نوشتند که او تاکید دارد ۴۶۰۰ بانو بازی ایران و کامبوج را تماشا کنند. دیروز بانوانی که موفق به خرید بلیت شدند، با خوشحالی تصاویر آن را روی شبکه‌های اجتماعی  منتشرکردند. گفتنی است که فدراسیون فوتبال برای خبرنگاران نیز آی‌دی کارت جداگانه برای این بازی صادر کرده است. بلیت جایگاه مربوط به بانوان در حالی فروخته شده که سکوهای دیگر هنوز صندلی‌های قابل خرید پرتعدادی دارند؛ به‌طوری‌که تا عصر دیروز در قسمت روبه‌روی جایگاه کمتر از هزار بلیت به فروش رفته بود. همه اینها در حالی است که بلیت طبقه دوم فعلا به فروش گذاشته نشده و احتمالا پیش‌بینی می‌شود طرفداران تیم ملی تنها طبقه اول را پر کنند. این بازی روز پنج‌شنبه ۱۸ مهرماه از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

ادامه‌دار خواهد بود؟

از ابتدا هم قابل پیش‌بینی بود که آغاز حضور آزادانه و غیرگزینشی زنان در ورزشگاه آزادی با استقبال چشمگیر این گروه از هواداران فوتبال مواجه شود. در عین حال اما باید صبور بود و دید آیا این استقبال با همین شدت و حدت دنباله‌دار خواهد بود یا نه. شاید بعدها چنین جوش و خروشی برای تماشای بازی ملی در سطح ایران و کامبوج وجود نداشته باشد، اما در هر صورت فعلا آنچه اهمیت دارد برداشتن همین قدم اول است؛ قدمی برای کمرنگ کردن یک تابو و البته دور کردن سایه تنبیهات شدید فیفا از سر فوتبال ایران.