جنگ جلال

باخت‌های بزرگ

پرسپولیس در بازه شش هفته‌ای آغاز فصل، چهار بازی بزرگ داشت که فقط یکی را برد و سه تای دیگر را باخت. تنها پیروزی تیم کالدرون برابر مدعیان، مقابل استقلال تهران به‌دست آمد و اگرچه پیروزی در دربی بسیار شیرین است، اما فعلا تلخکامی ناشی از شکست برابر تراکتور، سپاهان و شهر خودرو بر این حلاوت فائق آمده است. حالا بسیاری از کارشناسان و هواداران به استناد همین نتایج، به آسانی می‌توانند کالدرون را یک مربی ضعیف در بازی‌های بزرگ بخوانند؛ گو اینکه واقعا رد پای بدشانسی هم در این شکست‌ها دیده می‌شده است.

در عین حال درحال‌حاضر کالدرون هم به‌خاطر برخی تصمیماتش به شدت تحت فشار است. او در دقایق پایانی این بازی دو تعویض همزمان انجام داد که هیچ‌کدام توجیهی نداشت. حضور مهدی عبدی در دو دقیقه پایانی از ابتدا بی‌ثمر به‌نظر می‌رسید و بدتر از او حسین ماهینی بود که بلافاصله پس از جایگزینی با سیامک نعمتی، یک کرنر ناشیانه داد و همان توپ به تک‌گل بازی تبدیل شد. طبیعی است که در لحظات دشوار پایان مسابقه بازیکن مخصوصا در خط دفاعی و تحت فشار مهاجمان حریف کار سختی برای تطبیق با شرایط دارد و همین مساله، ماهینی و پرسپولیس را به دردسر انداخت.

 بنابراین کالدرون باید بابت این تعویض عجیب پاسخگو باشد، هرچند تیم او در مشهد آشکارا بهتر از گذشته بازی کرد. مطابق آمار، پرسپولیس هفت موقعیت گل داشت که عمده آنها روی زمین و در اثر پاس‌های طولی و قطری به‌دست آمد، درحالی‌که تیم گل‌محمدی با وجود شهرتش به ارائه فوتبال زمینی، در این بازی فقط روی توپ‌های هوایی تمرکز کرده بود و نهایتا با استفاده از جای خالی شجاع خلیل‌زاده، از همین ناحیه به گل رسید.

جنجال جلال

همه داستان اما در زمین نبود. تمام اتفاقات مشهد یک طرف و اظهارات تند و بی‌سابقه گابریل کالدرون در مورد جلال حسینی یک طرف دیگر. کاپیتان پرسپولیس بعد از مدتی مصدومیت در تمرینات گروهی پیش از این دیدار حاضر شد و برای حضور در مقابل شهرخودرو اعلام آمادگی کرد. کالدرون اما با وجود اینکه در این بازی از شجاع خلیل‌زاده هم نمی‌توانست استفاده کند، قید جلال را زد و او را حتی از فهرست ۱۸ نفره کنار گذاشت. در نشست خبری بعد از بازی اما همه فهمیدند جنگ کالدرون و کاپیتان بالا گرفته است. سرمربی آرژانتینی پرسپولیس در پاسخ به سوالی راجع‌به عدم استفاده از جلال حسینی گفت: «در مورد مصدومیت جلال باید از خود او بپرسید نه من! من شش روز پیش با این بازیکن صحبت کرده‌ام. بازیکنی که ۳۷ سال دارد و دو هفته با تیم تمرین نمی‌کند نمی‌تواند با یک روز تمرین به مسابقه برسد، مگر اینکه مسی باشد.»

 به این ترتیب روشن است که گابریل کالدرون نسبت به اصل مصدومیت جلال حسینی تردید دارد. کاپیتان سرخ‌ها بعد از شکست پرسپولیس مقابل تراکتورسازی نیمکت‌نشین شد، با این حال ظاهرا تحمل این شرایط برای او دشوار بود. به این ترتیب جلال دو روز قبل از دربی تهران اعلام کرد مصدوم شده و نمی‌تواند به میدان برود. این درحالی است که از همان ابتدا هم اطلاعات دقیقی در مورد کم‌وکیف مصدومیت جلال منتشر نشده بود و کادر پزشکی باشگاه هم در این مورد مواضع ضدونقیضی داشت. در نتیجه خیلی‌ها نسبت به صحت خبر مردد شدند و این شائبه به وجود آمد که حسینی برای فرار از نیمکت‌نشینی خودش را به مصدومیت زده؛ آنچه با بهبود یافتن ناگهانی او همزمان با محرومیت شجاع خلیل‌زاده و البته اظهارات کالدرون تقویت شد. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد جنگ کاپیتان و سرمربی در پرسپولیس علنی شده باشد.